Peste 44% dintre români consideră avantajoasă plata facturilor prin terminale electronice



Peste 44 la sută dintre români consideră plata facturilor prin terminale electronice ca fiind cea mai avantajoasă metodă, iar aproape 22 la sută preferă plata la casieriile furnizorilor, deși 90 la sută dintre plătitori aleg achitarea în numerar a facturilor.
O cercetare a Daedalus Millward Brown, realizată pentru PayPoint România – principalul operator de plăți în numerar și încărcare electronică prin puncte de retail -, a generat o serie de concluzii importante cu privire la modul în care românii gestionează plata facturilor și la metodele preferate de plată, se arată într-un comunicat remis, luni, agenției MEDIAFAX.
„Astfel, 44,8 la sută dintre românii intervievați consideră că plata facturilor prin terminale electronice instalate în magazine este cea mai avantajoasă metodă, în timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferată de doar 21,95 la sută. În clasament urmează oficiile poștale, cu 11,5 la sută, plata la ghișeul băncilor – 11,2 la sută, plata direct prin ATM, în bănci – 6,1 la sută, prin internet – 3,9 la sută, și numai 0,5 la sută prin debit direct”, arată sursa citată.
De asemenea, cercetarea oferă informații relevante și despre comportamentul de plată al românilor, una dintre concluziile principale fiind prioritizarea plății facturilor, în defavoarea altor tipuri de cheltuieli. Astfel, majoritatea românilor (63,7 la sută) își planifică bugetul având în vedere mai întâi plata facturilor, în timp ce, la polul opus, 12,75 la sută dintre ei susțin că nu își fac nicio planificare a bugetului. Intermediar, 23,55 la sută dintre români afirmă că își planifică atent bugetul, dar în anumite cazuri au alte priorități decât facturile.
Românii preferă în continuare plata în numerar pentru achitarea facturilor
Comportamentul atent și responsabil este reflectat și de raportarea românilor cu privire la termenul limită de plată – 52,4 la sută declară că își plătesc întotdeauna facturile înainte de scadență, 39,65 la sută plătesc frecvent înainte de scadență, în timp ce doar 7,95 la sută declară că își plătesc facturile frecvent sau chiar întotdeauna după scadență.
În ceea ce privește timpul petrecut lunar pentru plata tuturor facturilor, 75 la sută dintre utilizatorii serviciilor PayPoint estimează că petrec mai puțin de zece minute pe lună în acest scop, în timp ce doar 11,7 la sută dintre non-utilizatorii PayPoint reușesc această performanță; astfel majoritatea celor care preferă alte metode de plată pierd până la o oră lunar pentru a achita toate facturile.
Românii preferă în continuare plata în numerar pentru achitarea facturilor, peste 90 la sută dintre ei optând pentru această variantă, în detrimentul plății cu cardul, se mai arată în studiul menționat.
„Rezultatele studiului demonstrează că românii au înțeles și consideră cu adevărat utile și importante beneficiile plății facturilor prin terminale electronice instalate în magazine: siguranța tranzacțiilor, rapiditatea, simplitatea procedurii, confortul dat de plata în magazinele de proximitate, plata mai multor facturi în același loc și timp. Concluziile cercetării se verifică zi de zi în magazinele în care avem instalate terminalele PayPoint: românii sunt din ce în ce mai deschiși și mai încrezători în aceste metode de plată”, afirmă Mugur Dogariu, managing director PayPoint România.
Studiul a fost realizat de Daedalus Millward Brown la nivel național în perioada 19-26 martie 2012 pe un eșantion de 1.000 de persoane (utilizatori și non-utilizatori ai serviciilor companiei PayPoint), în magazine partenere PayPoint selectate din mediul urban și mediul rural.
PayPoint este un important operator internațional de plăți, oferind servicii cu valoare adăugată. Dintre sectoarele acoperite se pot aminti: utilități, telecom, media, retail, transport, comerț electronic, servicii financiare. Compania procesează anual peste 650 milioane de tranzacții în valoare de peste 12 miliarde de lire sterline pentru peste 6.000 de clienți – furnizori și comercianți.
În România, PayPoint și-a lansat oficial serviciul de plată a facturilor în numerar sub brand propriu în august 2008 și și-a extins portofoliul de clienți prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii din diferite sectoare. În prezent, rețeaua punctelor de plată PayPoint numără peste 6.800 de terminale iar compania are încheiate contracte cu 46 de clienți importanți din domeniul telecomunicațiilor, al utilităților și al serviciilor financiare, dintre care 38 sunt contracte pentru servicii de colectare plăți.