În anul școlar 2013-2014

Peste 400 de elevi și preșcolari din Suceava, identificați cu tulburări de limbaj



În anul școlar 2013-2014, 2.677 de elevi și preșcolari din județ au fost examinați de profesori logopezi, 380 dintre aceștia fiind identificați cu tulburări de limbaj, beneficiind ulterior de terapie logopedică. 108 dintre ei aparțin ciclului primar, iar 272 sunt preșcolari.
La nivelul județului Suceava, există doar opt profesori logopezi care își desfășoară activitatea în șase zone de intervenție logopedică din municipiul Suceava, plus o zonă a Rădăuțiului, instituțiile de învățământ din celelalte zone ale județului fiind private de astfel de specialiști.
Cabinetele logopedice interșcolare sunt coordonate de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Suceava.
Potrivit psih. Florin Bagiu, directorul CJRAE Suceava, „cei opt logopezi sunt împărțiți pe șapte zone logopedice la care sunt arondate mai multe școli. În cele șapte zone logopedice sunt înscriși 4.866 de copii, dintre care 2.658 sunt preșcolari, iar 2.208 sunt elevi”.
Acesta a mai menționat că posturile de logopezi școlari sunt blocate încă din 2008, deși nevoia de astfel de specialiști este foarte mare, iar volumul de muncă al celor opt logopezi din Suceava este enorm.
Depistate la timp, tulburările de limbaj pot fi corectate
Activitatea desfășurată în cabinetele logopedice școlare constă în depistarea, evaluarea, identificarea tulburărilor de limbaj și comunicare la preșcolari și școlarii mici, corectarea tulburărilor de limbaj și de comunicare în vederea diminuării riscului de eșec școlar, precum și în elaborarea și realizarea unor programe specifice, corespunzătoare principalelor disfuncționalități ale limbajului și comunicării.
Totodată, cabinetele coordonate de Centrul Logopedic Interșcolar Județean (CLIJ) Suceava au rolul de a sprijini cadrele didactice în abordarea personalizată a copiilor cu tulburări de limbaj și comunicare. Tulburările de limbaj și comunicare care intră în competența profesorilor logopezi sunt: tulburări de pronunție și articulare, de ritm și fluența vorbirii, tulburări de dezvoltare a limbajului, tulburări de voce, precum și alte tulburări care influențează negativ adaptarea școlară și socială a copiilor.
Aceste tulburări trebuie depistate din timp și tratate corespunzător de specialiști, pentru că astfel pot fi corectate mult mai ușor. În caz contrar, pot determina scăderea randamentului școlar și îngreunează procesul de socializare.



Recomandări

Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava

Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava
Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava

Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava

Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava
Conferință pentru părinți și specialiști preocupați de educația copiilor cu tulburări din spectrul autist, la Suceava

Asistența medicală școlară pentru aproape 30.000 de elevi și studenți, în municipiul Suceava, este asigurată de 9 medici și 41 de asistente

Asistența medicală școlară în municipiul Suceava este asigurată de 9 medici și 41 de asistente
Asistența medicală școlară în municipiul Suceava este asigurată de 9 medici și 41 de asistente