Problemă

Peste 40 de furturi și distrugeri la infrastructura feroviară în ultimul an



Furturile și distrugerile provocate la infrastructura feroviară din județ s-au menținut la un nivel destul de ridicat și în ultimul an, pozitiv fiind însă că nu au existat fapte de o gravitate ridicată, care să pună în pericol iminent siguranța transportului pe calea ferată. Conform analizei de bilanț a Serviciului Județean al Poliției Transporturi Suceava, în 2013 s-au produs peste 40 de furturi și distrugeri la infrastructură, în scădere ușoară față de 2012. Faptele au constat în furturi de la instalații CFR ori de componente neutilizate ale căii ferate. Furturile au adus automat și distrugeri infrastructurii feroviare. În general, hoții de acest gen caută tot ceea ce înseamnă materiale care pot fi vândute la centrele de colectare a fierului vechi.
Comisarul-șef Florin Catană, șeful Serviciului Județean al Poliției Transporturi Suceava, a declarat: „Reducerea numărului de furturi de acest gen și depistarea celor care au comis faptele rămân o prioritate a poliției noastre, atât pe liniile principale, cât și pe cele secundare pe care momentan nu mai este trafic”.
El a arătat că în cazul sectorului de linie ferată Gura Putnei-Nisipitu, care este grav avariat și nu are perspective de a fi redeschis, CFR a acceptat propunerea poliției de demontare, însă măsura nu a fost pusă în practică din lipsă de fonduri și personal.
Numărul destul de mare de linii secundare pe care nu se circulă aduce o vulnerabilitate suplimentară în privința furturilor de acest gen.
Județul Suceava, ferit de accidente grave la trecerile la nivel cu calea ferată
În altă odine de idei, statisticile arată că în 2013 județul Suceava a fost ferit de accidente grave la trecerile la nivel cu calea ferată, fapt pozitiv cu atât mai mult cu cât în județ există foarte multe pasaje de acest gen.
În 2013, în județ au avut loc patru accidente rutiere la trecerile la nivel cu calea ferată (mașini lovite de tren), față de șase accidente în 2012.
„Toate cele patru accidente au fost ușoare, în trei cazuri șoferii fiind răniți ușor, iar în al patrulea nefiind persoane vătămate. Două dintre autovehicule au fost avariate ușor, iar două grav. În urma avariilor produse, trenurile au cumulat întârzieri de peste 64 de minute”, a declarat comisarul-șef Florin Catană.
În privința persoanelor decedate lovite de tren în 2013, au fost doar două cazuri de acest gen, față de patru în 2012. Conform anchetei poliștilor, într-un caz a fost vorba de o sinucidere, iar în celălalt de un accident.



Recomandări

Încă o viață pierdută pe calea ferată în mod inexplicabil. Tânărul de la volan a ignorat semnalele acustice și luminoase și semnalele altor șoferi

Alex Manoliu, în vârstă de 20 de ani, este tânărul care a murit în accidentul de luni seară produs la trecerea la nivel cu calea ferată din Roșcani - Liteni
Alex Manoliu, în vârstă de 20 de ani, este tânărul care a murit în accidentul de luni seară produs la trecerea la nivel cu calea ferată din Roșcani - Liteni

Încă o viață pierdută pe calea ferată în mod inexplicabil. Tânărul de la volan a ignorat semnalele acustice și luminoase și semnalele altor șoferi

Alex Manoliu, în vârstă de 20 de ani, este tânărul care a murit în accidentul de luni seară produs la trecerea la nivel cu calea ferată din Roșcani - Liteni
Alex Manoliu, în vârstă de 20 de ani, este tânărul care a murit în accidentul de luni seară produs la trecerea la nivel cu calea ferată din Roșcani - Liteni

Acțiuni repetate ale polițiștilor privind forțarea trecerii căii ferate, după ce Suceava a fost pe locul II la accidente anul trecut