Peste 3.000 de credincioși au participat la Patriarhie la sfințirea mare a apei, în prima jumătate de oră fiind împărțiți 6.000 de litri de agheasmă, vasele fiind reumplute pentru a putea ajunge și ultima persoană aflată la coadă.
Credincioșii au venit încă de joi dimineață pentru a participa la slujba de Bobotează. Mulți dintre cei veniți la Patriarhie au intrat în Catedrala patriarhală, unde PF Daniel, patriarhul României, a oficiat Sfânta Liturghie, alături de PS Ciprian Câmpineanul și PS Varlaam Ploieșteanul, episcopi vicari patriarhali, și de un sobor de preoți și diaconi.
Cei mai mulți credincioși au rămas afară, pentru a fi cât mai aproape de butoaiele în care se afla apa care urma să fie sfințită.
După ce s-a încheiat slujba în catedrală, curtea din jurul bisericii s-a umplut de credincioși, care s-au așezat câte trei-patru pe rând, înconjurând biserica. În jurul catedralei s-au strâns peste 3.000 de credincioși, potrivit estimărilor jandarmilor aflați la fața locului pentru a asigura ordinea.
Patriarhul Daniel a evidențiat, în cuvântul de învățătură pe care l-a rostit, importanța sărbătorii, arătând că „botezul Mântuitorului este temelia botezului creștin prin care se iartă păcatele și prin care omul învie sufletește și devine fiu al lui Dumnezeu”.
„Botezul este începutul vieții veșnice, legătură de viață și de iubire a noastră cu Dumnezeu tatăl, Fiul și Duhul Sfânt. Noi eram copii când am fost botezați, dar acum, fiind maturi, în fiecare an sărbătoarea botezului Domnului este o reînnoire a botezului nostru. Agheasma mare este izvor de binecuvântare și de bucurii. Ea este izvor de nestricăciune, de sfințenie, de iertare de păcate, de vindecare de boli”, a spus PF Daniel.
El a explicat că agheasma mare se bea începând de vineri, pe nemâncate, opt zile la rând până în 14 ianuarie, cifra opt însemnând veșnicie.
Agheasma mare se folosește și atunci când cineva este grav bolnav și nu se poate împărtăși sau de persoanele oprite de la sfânta împărtășanie.
„Persoanele oprite de la sfânta împărtășanie pot să bea agheasmă mare în joia dinaintea Paștilor, de Crăciun, de Bobotează și de sărbătoarea sfinților Petru și Pavel. După agheasma mare se ia anafura, și nu înainte, ca la agheasma mică”, a explicat Patriarhul Daniel.
Boboteaza precede sărbătoarea în care în Biserica Ortodoxă este pomenit Soborul Sfântului Prooroc Ioan Botezătorul și Înaintemergătorul Domnului. Sărbătoarea amintește de botezul în apa Iordanului a mântuitorului Isus Hristos și de recunoașterea lui ca Mesia de către Ioan Botezătorul, a mai spus PF Daniel.
După ce a urat tuturor celor prezenți la sfințirea mare a apei ca Botezul Mântuitorului să le aducă lumină în suflet și duh sfânt, Întâistătătorul BOR a înconjurat prin mulțime biserica, pentru a stropi cu agheasmă mare pe toți cei care au vrut să participe la slujba de la Catedrala patriarhală.
Pentru sărbătoarea de joi au fost pregătite vase având o capacitate de aproximativ 8.000 de litri de apă, adusă din fântâna Maicii Domnului realizată printr-un foraj de mare adâncime în parcul reședinței patriarhale. Tot de acolo a fost adusă apă pentru a reumple vasele, după ce cei 6.000 de litri de agheasmă au fost împărțiți credincioșilor veniți la Patriarhie.
Numărul credincioșilor veniți la Patriarhie pentru a lua agheasmă a scăzut, dar continuă să vină grupuri mici de oameni pentru a lua apă sfințită.