Peste 26.000 de români, dublu față de 2011, au cheltuit anul trecut 40 mil. euro pe vacanțe în Dubai



Peste 26.000 de români au călătorit anul trecut în Dubai, de două ori mai mulți decât în 2011, și au cheltuit mai mult de 40 de milioane de euro, creșterea fiind explicată prin ieftinirea tarifelor de cazare, simplificarea procedurii de obținere a vizelor și prin introducerea unei noi linii aeriene.
„Emiratul din Golfului Persic este preferat de vedete și expați, iar în afară de segmentul de consumatori de turism cu venituri mari, Dubaiul intră și în topul preferințelor salariaților marilor corporații. Media de vârstă a acestora este între 35 și 45 de ani, iar veniturile sunt medii sau peste medie. Un alt segmet sunt turiștii interesați de vacanțe exotice, care deși nu au venituri mari, achiziționează pachetele în Dubai în perioadele în care acestea sunt în early booking”, a declarat agenției MEDIAFAX Mircea Vladu, directorul executiv al Prestige Tours, touroperatorul grupului Happy Tour, prin intermediul căruia au mers anul trecut în Dubai aproximativ 3.500 de români.
El spune că până la apariția crizei mondiale, Dubaiul era o destinație ultra-exclusivistă, iar un pachet turistic pentru o săptămână costa 4.000-5000 de euro. Pe fondul crizei și al interesului manifestat de turoperatorii din întreaga lume, hotelierii au redus prețurile.
Cheltuiala medie a unui turist român, care include drumul și cazarea, este aproximativ 800 de euro, la care se adaugă încă 500-1.000 de euro pe mâncare, suveniruri și diverse cumpărături. Durata medie a sejurului este de șapte zile.
Dacă în 2011 s-au înregistrat circa 12.500 de pasageri pe cursele care au zburat din România spre Dubai, anul trecut au călătorit mai mult de 26.000 de pasageri pe această destinație, potrivit lui Nicolae Demetriade, președintele agenției World Travel, care reprezintă în România companiile aeriene Emirates Airlines și flydubai. Astfel, la o medie a cheltuielilor de 800 de euro pentru drum și cazare, la care se adaugă 750 de euro alocați în medie pentru masă, suveniruri și alte cumpărături, reiese că românii au cheltuit anul trecut pentru vacanțe în Dubai peste 40 de milioane de euro.
Sezonul de turism din Dubai s-a extins în ultimii ani, astfel că românii pleaca în vacanță nu numai în perioada clasică octombrie-martie, când temperaturile sunt mult mai ridicate față de cele din țară și a crescut cererea turistică și în perioada mai-septembrie.
„O categorie specială o reprezintă turiștii care călătoresc pentru shopping în perioada reducerilor, în special în primul sezon de reduceri, respectiv lunile ianuarie și februarie. În ultimii ani trendul este unul ascendent și în ceea ce privește alegerea Dubaiului ca destinație pentru petrecerea revelionului”, a spus Diana Pășcuț, coordonator de marketing la Pegas Holidays, divizia de vacanțe de lux a grupului Christian Tour.
Mircea Vladu de la Happy Tour Group afirmă că cele 270 de locuri pe care le-a avut disponibile pentru revelion în Dubai s-au epuizat imediat ce au fost scoase la vânzare.
„Am avut chiar un grup de șase persoane care a platit 45.000 euro pentru o vacanță de revelion la hotelul Atlantis Palm. Anul trecut am vândut mai multe pachete de 18.000-25.000 de euro la hoteluri de cinci și șase stele, situate pe plajă. Happy Tour Group a vândut în aprilie la două familii de români (4 adulți și 5 copii), 11 nopti in Dubai, pentru care turiștii au plătit 45.000 de euro”, a adăugat el.
Au fost români care s-au cazat și la celebrul Burj-al Arab. Doar Happy Tour Group a rezervat anul trecut zece pachete turistice la cel mai renumit hotel din lume, la prețul de aproape 1.500 de euro camera pe noapte.
Programul de dezvoltare a zonei este foarte ambițios, spune Nicolae Demetriade, și oferă perspective de creștere exponențială a numărului de vizitatori în Dubai, unde urmează să se construiască proiecte importante, printre care un parc tematic de distracții, cel mai mare centru comercial din lume, Mall of the World, care va include și 100 de hoteluri, replica exactă a Taj Mahal-ului, un parc care va depăși în suprafață cu 30% Hyde Park din Londra și o zonă cu galerii de artă care să primeasca șase milioane de turiști pe an.