Circa 21.500 de elevi din județ vor trece, în următoarele două luni, prin focul simulărilor examenelor naționale. Este vorba despre elevii claselor a VIII-a și cei din clasele a XI-a și a XII-a.
Potrivit insp. Laura Hacman, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava, „7.734 de elevi sunt așteptați să susțină simularea examenului de evaluare națională. Cât privește elevii de clasa a XI-a, care în acest an vor susține în premieră acest tip de evaluare, 6.989 de liceeni de la zi, 384 de la frecvență redusă (FR) și 52 de elevi de la seral vor susține simularea. Totodată, înscriși în clasa a XII-a sunt 6.344 de elevi, dintre care 5.742 de la învățământul de zi”.
Simularea evaluării naționale a elevilor de clasa a VIII-a va avea loc în perioada 18-20 februarie, iar cea a bacalaureatului, pentru elevii claselor a XI-a și a XII-a, între 3 și 7 martie. Elevii de clasa a XI-a, care vor simula pentru prima dată bacalaureatul, vor susține doar două probe: română și matematică sau istorie.
Notele nu se trec în catalog
Simulările sunt organizate pentru a-i familiariza pe elevi cu rigorile unui examen, dar și pentru a îmbunătăți rezultatele de la examenele de la finalul studiilor gimnaziale sau liceale.
Disciplinele la care se organizează simularea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a sunt: limba și literatura română (18 februarie), limba și literatura maternă (19 februarie) și matematică (20 februarie), potrivit calendarului făcut public săptămâna trecută de Ministerul Educației Naționale. Rezultatele vor fi afișate în 7 martie.
Simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a și XII-a are următorul calendar: limba și literatura română (3 martie), limba și literatura maternă (4 martie), proba obligatorie a profilului (5 martie) și, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului și specializări (7 martie). Rezultatele vor fi afișate în 14 martie.
Rezultatele obținute de elevi la simulări nu se trec în catalog. Notele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral.
În anul școlar 2012-2013, IȘJ Suceava a organizat două sesiuni de simulare a examenului de bacalaureat (în februarie și mai) și o sesiune pentru elevii claselor a VIII-a, cele mai slabe rezultate înregistrându-se la matematică.
Liceele organizează deja ore de pregătire suplimentară
Pentru ca rezultatele de la examenele din vara acestui an să fie unele satisfăcătoare, managerii liceelor din județ au inițiat deja un set de măsuri. În acest sens, colectivele de profesori ale liceelor sucevene au întocmit un program de pregătire gratuită pentru disciplinele de examen.
Mai mult de atât, în unele instituții de învățământ sucevene organizarea meditațiilor a debutat chiar de la începutul anului școlar 2013-2014.
Potrivit prof. Gabriela Cazac, director adjunct al Colegiului Național „Mihai Eminescu” Suceava, „pregătirea elevilor pentru examenele naționale a început din data de 1 octombrie 2013. Se fac meditații la toate disciplinele de examen, accentul fiind pus pe matematică și limba și literatura română. Orele de pregătire au loc fie înaintea cursurilor elevilor, fie imediat după ce aceștia termină orele. În general, se organizează ședințe de câte o oră și jumătate, pe tematici dinainte stabilite”. Cât despre prezența elevilor la aceste ore de pregătire, Gabriela Cazac a menționat că elevii vin într-un număr mare, însă este de așteptat ca prezența acestora să fie mai scăzută odată cu apropierea testărilor.
De partea cealaltă, prof. Virginel Iordache, director al Colegiului Național de Informatică „Spiru Haret” Suceava, a declarat că a întocmit un grafic ce cuprinde calendarul și tematicile orelor de pregătire suplimentară încă din toamna anului trecut. „Consultând graficul, elevii pot alege să participe la meditațiile unui alt profesor decât cel de la clasă”, a spus Iordache. Acesta a mai completat că orele suplimentare efectuate de profesori nu sunt plătite și că, față de anul trecut, se constată o creștere a interesului manifestat de elevi pentru aceste meditații. „Cel puțin la orele de matematică și limba română, prezența este mult mai numeroasă”, a spus managerul colegiului.