Nu mai puțin de 193.060 de apeluri false au fost recepționate în cursul anului trecut de operatoarele Centrului unic pentru apeluri de urgență -112, se arată într-un comunicat de presă remis de șeful Oficiului Județean de Telecomunicații Speciale Suceava, colonel Mihai Dascălu, cifra reprezentând circa 47% din totalul apelurilor înregistrate în 2010.
Restul apelurilor, cele reale, în număr de 217.592, au fost transferate către dispeceratele Inspectoratului de Poliție Județean Suceava (42,3%), Serviciului de Ambulanță Județean (51,54%), precum și Inspectoratului pentru Situații de Urgență și Inspectoratul Județean de Jandarmi.
În ianuarie 2011, din cele aproape 30.500 de apeluri primite la 112, circa 81% au fost false.
Liniile de la 112 Suceava continuă să fie ocupate de indivizi care au transformat serviciul apelurilor de urgență într-unul al glumelor proaste, al injuriilor sau alarmelor false.
Au fost cazuri când s-au primit mii de apeluri de pe același număr de telefon, într-un interval de câteva zile, când s-au reclamat violuri, bătăi, incendii, accidente etc., toate false, când s-a sunat la 112 doar pentru că apelantul nu găsea loc de cazare sau rămăsese fără benzină sau când elevi de școală generală au dovedit că știu să înjure mai ceva ca un adult.
Din păcate, sutele de amenzi date de poliție nu au reușit să-i potolească pe „abonații” 112.
11 februarie –Ziua Europeană 112
Cu toate că 112 este numărul comun pentru situații de urgență în toate țările Uniunii Europene, trei din patru europeni, se arată în statistici, nu cunosc acest lucru.
La sfârșitul acestei săptămâni, vineri, 11 februarie a.c., se va sărbători Ziua Europeană 112, iar în toate Dispeceratele 112 din România, inclusiv cel de la Suceava, se vor organiza vizite ale copiilor, cu prilejul cărora le vor fi explicate acestora importanța și utilitatea Numărului Unic European de Urgență 112 și modul corect de apelare.