Peste 126 de milioane de apeluri au fost înregistrate de „telefonul copilului” din întreaga lume în ultimul deceniu, serviciul din România primind în fiecare an cu un număr tot mai mare de solicitări, aproape 140.000 fiind numai în 2012, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Child Helpline International – rețeaua globală de servicii „telefonul copilului” sărbătorește vineri, pentru al șaptelea an consecutiv, Ziua Internaționala a Telefonului Copilului.
În ultimul deceniu, serviciile „telefonul copilului” din întreaga lume au înregistrat mai mult de 126 de milioane de apeluri, respectiv 450 de apeluri din partea copiilor și tinerilor în medie pe zi. Cele mai frecvente situații în care copiii apelează serviciul care le este dedicat rămân abuzul și violența, relaționarea cu colegii sau prietenii, relaționarea cu părinții, problemele psiho-sociale.
„Cea mai des întâlnită grupă de vârstă a copiilor care apelează «telefonul copilului» este 13-15 ani. De asemenea, fetele continuă să contacteze într-un număr mai mare linia telefonică gratuită, spre deosebire de băieți”, se arată în comunicatul transmis agenției MEDIAFAX.
Serviciul telefonul copilului funcționează în România din anul 2001, numărul solicitărilor primite fiind într-o creștere constantă.
„Astăzi aproape că nu mai facem față unui număr atât de mare de apeluri din partea copiilor și adolescenților, fie că vorbim despre nevoia de comunicare, relaționarea cu părinții, abuzul emoțional, abuzul fizic, neglijarea, încălcarea dreptului la educație, exploatarea prin muncă, abuzul sexual, automutilare și tentative de suicid, în principal în situații în care părinții sunt plecați în străinătate, solicitări de informații referitoare la prestațiile sociale de care pot beneficia familiile lor pentru îmbunătățirea traiului zilnic. Asistenții sociali și psihologii Asociației Telefonul Copilului, care se află la capătul celălalt al firului, se întâlnesc, așadar, zi de zi cu o realitate crudă. Numai anul trecut au răspuns la 116 111 unui număr de 138.104 de apeluri, iar 74,35 la sută erau apeluri din partea copiilor”, a declarat Cătălina Florea, directorul executiv al Asociației Telefonul Copilului și deputy regional representative Europe – Child Helpline International.
Serviciile „telefonul copilului” oferă copiilor și tinerilor posibilitatea de a comunica în deplină confidențialitate și îi ajută să depășească problemele cu care se confruntă, încurajându-i totodată să preia controlul asupra propriilor destine. Reprezentanții acestor servicii ascultă, oferă consiliere specializată și îndrumă copiii către servicii de asistență socială relevante pentru acele situații care impun intervenție în regim de urgență.
„Ascultând vocea copiilor avem speranța că vom hrăni și vom susține o generație responsabilă, puternică și informată despre drepturile ei”, a declarat Nenita La Rose, director executiv Child Helpline International
Alianța internațională Child Helpline International reunește 173 de organizații membre din 142 de state din întreaga lume, România fiind reprezentată de Asociația Telefonul Copilului.