Peste 10.000 de persoane au vizitat standul de prezentare a ofertei turistice din județul Suceava din cadrul Târgului Internațional de Turism din Berlin, potrivit primelor date provizorii. Pe parcursul celor cinci zile cât a durat târgul, între 9 și 13 martie a.c., vizitatorii au putut să cunoască atât oferta turistică a Bucovinei, cât și obiceiurile, tradițiile, dar să și deguste din produsele tradiționale din această zonă. Cu o suprafață de prezentare de 45 de metri pătrați în cadrul standului României, expozanții din județul Suceava au reușit să atragă atenția vizitatorilor atât prin prezentările ofertei de turism, cât și prin spectacolele folclorice, prin prezentările meșteșugurilor din Bucovina, încondeiatul ouălor, pictura pe sticlă și olărit, dar și prin expozițiile cu degustare a produselor bio și tradiționale. În standul județul Suceava a fost amenajată o casă bucovineană, fiind prezentată atât arhitectura tradițională, cât și gastronomia și meșteșugurile bucovinene. De asemenea, Consiliul Județean Suceava, precum și asociațiile de turism au promovat turismul rural, cultural, montan și turismul activ, dar și proiectele administrației județene „Paștele în Bucovina”, „Pelerin în Bucovina”, „Crăciun în Bucovina” și „Hora Bucovinei”.
600 de invitați la Seara Bucovineană
În standul județului Suceava a fost organizată și o Seară Bucovineană, la care aproximativ 600 de invitați, oameni de afaceri, reprezentanți ai companiilor de turism internaționale și ai celorlalte țări expozante au putut că asiste la prezentarea tradițiilor, obiceiurilor și portului bucovinean, dar să și deguste produsele prezentate de membrii Asociației „Produs în Bucovina”. La Seara Bucovineană a fost prezent și președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur. Reprezentanții Consiliului Județean prezenți la târgul de la Berlin au apreciat că participarea județului Suceava a fost un succes, așteptându-se ca în perioada următoare să se stabilească primele colaborări dintre asociațiile de turism din județul Suceava și asociații și companii de turism din Germania, dar și din alte țări participante la târg. De precizat că Bucovina și Neamțul au fost singurele destinații turistice ale României reprezentate prin standuri tematice, având concepte de promovare puse în practică prin parteneriate public-private, între administrațiile județene și meșteșugari, producători de produse tradiționale și asociații de turism.
