Perioada de prime time a internetului începe de la ora 18.00



Peste 50% dintre internauții români au declarat că accesează internetul preponderent după ora 18.00, în timp ce 34% fac același lucru în intervalul orar 10 – 18, este rezultatul unui studiu eResearch, care evidențiază și faptul că 75% dintre români intră online de acasă și numai 25%, de la serviciu.
Studiul „Internetul și comportamentul utilizatorului român” a fost realizat de eResearch Corp la începutul lunii martie și a vizat înțelegerea comportamentului și atitudinilor internauților. La studiu au participat 998 de respondenți recrutați prin intermediul site-urilor și intervievați în cadrul unor focus grupuri online, în camere virtuale.
Rezultatele cercetării confirmă nevoia publicului de a completa informația pasivă provenită dintr-un mediu „public” de expunere, precum televiziunea, cu informația activă, neconvențională, încorporată în conținut și provenită dintr-un mediu consumat „privat” de tipul internetului.
Raportul arată că majoritatea românilor (75%) accesează internetul de acasă, numai 25% făcând acest lucru de la serviciu. În plus, studiul a relevat existența unui „prime time” al internetului, în condițiile în care 52% dintre internauți intră online după ora 18.00, iar 34% navighează pe web în intervalul orar 10 – 18.
Pe de altă parte, cercetarea a constatat și creșterea numărului de utilizatori în zonele cu internet wireless (21%) sau care se conectează online de pe telefonul mobil (25%).
„Cel mai interesant rezultat este acela că majoritatea respondenților au găsit și recunoscut o relație directă și complementară între TV și internet, concluzia fiind că interesul generat de TV își găsește o reacție imediată și reflexă în accesul online, atât pentru obținerea unui plus de informații, cât și pentru încheierea unei vânzări”, completează Cosmin Nastasa, director de media la iLeo Buzz.
Pe baza unui exercițiu de imaginație, respondenții din segmente diferite de vârstă (16 – 20 ani, 21 – 30, 31 – 50) au asociat internetului caracteristici din viața reală, oferindu-i acestuia calitatea de „prietenul meu cel mai bun”, „mama, tata și fratele meu”, valorizarea depinzând de vârsta respondenților.
„Aceste cifre ne arată că asistăm la o desprindere din ce în ce mai accentuată a internetului de calculator. Faptul că, în prezent, 71% dintre internauți petrec cel puțin trei ore pe zi pe Internet, că 55% dintre respondenți consideră internetul o sursă de cumpărături și că 85% dintre respondenți au declarat că au făcut cumpărături online în 2008 demonstrează chiar și celor mai circumspecți clienți cât de necesară este folosirea acestui mediu în mixul de media”, a spus Nastasa.
Recrutarea panelului și colectarea datelor s-a făcut online, la începutul lunii martie, realizarea studiului durând șapte zile de la prima recrutare până la elaborarea raportului final. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 988 de respondenți, recrutați prin intermediul site-urilor accesate și din baza de recrutare a eResearch. Pentru cercetarea calitativă s-au folosit focus grupuri online, derulate în camerele virtuale eResearch Corp.
iLeo, care a comandat studiul, este o companie de marketing interactiv, parte din grupul Leo Burnett.
eResearch este o companie specializată în servicii de cercetare desfășurate în mediul online.