Pensionarii și veteranii de război vor primi legitimații de transport de tip card cu cip de memorie pentru călătoriile rutiere județene și interjudețene, iar firmele de transport vor fi obligate să echipeze vehiculele cu cititoare de carduri, a decis, aseară, Guvernul.
Totodată, firmele de transport vor dota vehiculele cu aparate de marcat electronice, iar cititoarele de carduri trebuie să aibă posibilitatea de a transmite datele online.
Cardurile vor fi nominale și vor avea înscris codul numeric personal al fiecărui beneficiar.
Cardul are valabilitatea de un an și va stoca în memorie numărul de călătorii la care are dreptul beneficiarul, numărul de călătorii efectuate și contravaloarea acestora. Cardul se reînnoiește anual cu condiția predării către emitent a celui deținut.
Beneficiarii cardurilor sunt pensionarii, veteranii de război și văduvele de război care au dreptul la șase călătorii simple pe an cu o reducere de 50%.
Cardurile vor fi folosite atât la urcarea, cât și la coborârea din vehicul, iar șoferii vor avea dreptul și obligația de a verifica dacă utilizatorul cardului este și beneficiarul acestuia.
Utilizarea cardurilor de către alte persoane decât beneficiarii va fi sancționată cu amendă de la 500 la 1.000 de lei.
La începutul lunii decembrie, ministrul Transporturilor Anca Boagiu, a declarat că instituția pe care o conduce lucrează la un proiect prin care categoriile defavorizate, beneficiare de reduceri la biletele de transport, vor deconta contravaloarea tichetelor personal, nu prin operatorii de transport, cum se întâmplă acum.
Pe de altă parte, Ministerul Transporturilor avea în luna decembrie datorii de 160 milioane lei către firmele de transport de persoane, reprezentând sume restante la compensațiile care se acordă în prețul biletelor pentru categoriile defavorizate.
Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a acuzat ministerul că, prin proiectul de ordonanță care va obliga operatorii să-și doteze vehiculele cu cititoare de carduri, favorizează o companie care vinde astfel de sisteme și estimează un cost pentru această tehnologie de peste 100 milioane euro.