Termenul limită pentru finalizarea lucrărilor de construire a pârtiei de pe masivul Rarău a expirat, dar investiția nu este realizată nici pe jumătate. Despre pârtia în cauză, construită cu fonduri guvernamentale, fostul primar al municipiului, Gabriel Șerban, a anunțat inițial că va fi făcută integral în doar 20 de săptămâni, dar realitatea a demonstrat că nici după doi ani lucrările nu au avansat suficient. Actualul primar, Mihăiță Negură, a constatat că pe 24 iulie termenul de execuție a lucrării a expirat, dar municipiul nu are încă nici pârtie, nici bazin pentru tunuri de zăpadă, nici clădirile necesare și nici măcar drumul de acces amenajat spre locul unde vor fi toate acestea. Are doar o telegondolă, nouă, frumoasă și perfect funcțională, care se poate plimba pe 2,8 km, dar care duce dinspre nimic spre nicăieri deocamdată, în lipsa celorlalte amenajări.
Potrivit precizărilor primarului Negură, dintre cele două firme care au câștigat licitațiile pentru lucrările de pe Rarău, doar una a respectat termenele și condițiile inițiale. „De echipamentul pentru telegondolă s-a ocupat Acomin Deva, firmă care s-a achitat de obligațiile asumate fără să ne facă probleme. Telegondola este gata, în stare de funcționare, se află în procedură de ISCIR-izare și în două-trei săptămâni ar putea fi dată în folosință. În schimb, pentru restul lucrărilor, a căror execuție a fost adjudecată de firma suceveană Instcomp, situația din teren demonstrează că nu s-a făcut decât vreo 40 la sută din treabă. Firma trebuia să facă tot ce ține de modelarea pârtiei, până și înierbarea, sistemul de preluare a apei pluviale, instalația pentru tunurile de zăpadă, un bazin de 2.000 mc apă pentru alimentarea tunurilor, instalația electrică, iluminatul, clădirile de la baza pârtiei, pod, drum, consolidări de maluri. Toate acestea au fost doar începute, sunt foarte departe de finalizare”, a explicat primarul câmpulungean.
Penalități usturătoare pentru constructor
Întrebat ce a împiedicat firma suceveană să onoreze contractul, primarul Negură a precizat de la început că nu au existat întârzieri în plata lucrărilor făcute sau altfel de blocaje cauzate de autorități.
„Investiția s-a derulat prin Ministerul Dezvoltării Regionale și s-a plătit la zi tot ce s-a lucrat. Cred că firma a avut dificultăți pentru că s-a apucat de mai multe lucrări decât putea duce, în speranța că va face față cu subcontractori, dar în fond este problema lor internă. Noi am pus presiune pe executant în ultimele săptămâni, dar mai este mult de lucru și nu putem trece întârzierea cu vederea, sunt bani publici investiți aici și cu așa ceva nu se joacă nimeni”, a adăugat primarul Negură.
Municipalitatea câmpulungeană a anunțat ministerul de resort despre situația generată de executant și așteaptă un punct de vedere oficial. Între timp, autoritățile locale au avut de ales între două opțiuni posibile pentru finalizarea lucrărilor. O variantă posibilă era rezilierea contractului și organizarea unei noi licitații pentru a se găsi alt constructor capabil să termine pârtia. Procedura ar fi durat însă luni în șir și nu se știe dacă ar fi fost una de succes. Pentru evitarea complicațiilor, autoritățile câmpulungene au decis să păstreze relația cu actualul constructor și să-l oblige să încheie lucrările, dar să-i aplice penalități usturătoare pentru întârziere. „Nu pot spune cât de mari vor fi penalitățile. Vorbim de 0,01 la sută pe zi, deci 2.500 – 3.000 lei zilnic. De ei și numai de ei depinde cât vor suporta în total. Dacă printr-un miracol termină într-o singură zi totul, doar pentru o zi îi penalizăm. Dacă durează mult, s-ar putea să aducă bani de acasă pentru penalități. Noi am avut discuții serioase cu firma și au promis din nou că lucrările se încheie până în noiembrie. Sunt direct interesați să lucreze cât mai repede, pentru că deja îi ustură la buzunar, penalitățile le aplicăm chiar din prima zi de depășire a termenului contractual, fără menajamente. Rămâne să vedem dacă se respectă această nouă promisiune”, a conchis primarul câmpulungean.





