PE respinge țintele propuse de CE privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale autoturismelor



Parlamentul European (PE) a respins, marți, propunerile Comisiei Europene (CE) privind stabilirea unui plafon de 120 de grame de dioxid de carbon la un kilometru pentru emisiile poluante ale autovehiculelor, până în anul 2012, susținând introducerea unei limite mai ridicate.
PE a adoptat, marți, un document în care se suține introducerea unei limite superioare, de 125 de grame de dioxid de carbon la un kilometru, până în anul 2015.
„Toate aspectele importante suprinse în document au fost adoptate. PE a clarificat că nu intenționează să susțină țintele nerealiste ale CE privind plafonul pentru emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor, respectiv 120 de grame la un kilometru până în anul 2012”, a declarat Jorgo Chatzimarkakis, membru al grupului ALDE din PE și raportor în cazul proiectului CE, Cars21, privind modernizarea legislației în domeniul auto european.
Producătorii auto au nevoie de mai mulți ani pentru a proiecta un autoturism.
„O legislație cu caracter obligatoriu trebuie să ia în considerare acest aspect. Țintele noastre pentru emisiile de dioxid de carbon trebuie să fie ambițioase, desigur, dar și realiste”, a afirmat reprezentantul PE.
În același timp, unele state comunitare au adăugat multe practici birocratice care afectează schimburile comerciale și achiziția de autoturisme de ocazie, a indicat Chatzimarkakis.
„Solicităm simplificarea normelor pentru înregistrarea autoturismelor de ocazie, cumpărate într-un alt stat UE”, a spus el.
Modificările frecvente ale legislației, de exemplu în cazul emisiilor de dioxid de carbon, necesită implementarea unor metode de adaptare în acea parte a industriei. Pentru a consolida și a menține baza europeană de producție, statele comunitare trebuie să majoreze consderabil investițiile pentru cercetare în domeniul tehnologiilor auto.
Chatzimarkakis a criticat propunerea CE privind penalizarea producătorilor auto care nu se încadrează în limitele impuse de autorități privind emisiile de gaze poluante.
„Emisiile de dioxid de carbon ale autoturismelor ar fi de 15 ori mai scumpe decât cele produse în baza sistemului de tranzacții cu emisii de carbon, raort care indică un mare dezechilibru”, a spus el.
Cars21 denumește o inițiativă de înființare a unui Cadru Competitiv de Reglementare privind Autovehiculele (Competitive Automotive Regulation System) pentru secolul XXI, aparținând CE.