Parlamentul European lansează o campanie de informare pentru alegerile din 2014 sub deviza „Acționează. Reacționează. Decide” cu obiectivul de a informa cetățenii cu privire la alegerile europene, demers care va costa 16 milioane de euro pentru 28 de state membre.
Mădălina Mihalache, șef al Biroului de informare al PE în România, a făcute aceste precizări la o conferință de presă, arătând că această campanie va avea patru etape. Prima etapă va fi lansarea campaniei, în perioada septembrie-octombrie, a doua, în octombrie-februarie 2014, vizează comunicarea unor teme prioritare cum ar fi locurile de muncă, economia, bugetul, rolul Europei în lume, calitatea vieții.
A treia etapă, în perioada martie – mai 2014, va fi campania electorală propriu-zisă, iar în ultima etapă, mai – noiembrie 2014, va fi alegerea noului președinte al Comisiei Europene și promovarea noului Executiv al UE.
Mihalache a spus că această campanie la nivel european va costa 16 milioane de euro pentru 28 de state membre. Ea a precizat că va fi o campanie cu costuri foarte mici, deoarece revin doar 0,038 de cenți pe cetățean votant.
Europarlamentarii PSD, PNL și PDL Corina Crețu, Adina Vălean și Marian Jean Marinescu au precizat, la conferința de presă, că susțin această campanie de informare.
Marian Jean Marinescu, vicepreședinte al grupului PPE a spus că această campanie va folosi cetățeni să-i aducă a vot în număr foarte mare și că speră ca la alegerile europarlamentare să se vorbească mai mult de Europa și să nu se promită pensii și salarii.
El a spus că există pericolul creșterii populismului, dar și al celor care sunt împotriva Uniunii Europene.
Corina Crețu vicepreședinte al grupului Grupului Alianței Progresiste și socialiștilor și democraților din PE a spus că cetățenilor trebuie să li se explice beneficiile UE, arătându-li-se că Europa nu aduce numai austeritate, ci măsuri în beneficiul cetățenilor, ale vieții de zi cu zi cum a fost chestiunea roamingului, protecției muncitorilor, politica agricolă comună, bugetul 2014-2020.
„Ne confruntăm cu acest val de eurosceptici și populist”, a spus Crețu.
Ea a spus că, din punct de vedere al social-democraților, toate partidele au demarat dezbateri cu privire la desemnarea președintelui Comisiei Europene. „Acest lucru se întâmplă și la noi în PSD probabil cu prilejul Consiliului Național vom adopta o rezoluție privind candidatul nostru la funcția de președinte al Comisiei Europene în persoana lui Martin Schultz, actualul președinte al PE”, a precizat Corina Crețu.
Ea și-a exprimat disponibilitatea de a candida pentru un nou mandat la PE, dar a menționat că decizia aparține partidului.
Adina Vălean, vicepreședinte al Grupului ALDE a declarat că această campanie de informare este una de conștientizare a publicului larg asupra importanței votului în privința PE și este un bun prilej ca cetățenii să afle mai mult despre politica europeană despre impactul acestei politici asupra vieții de zi cu zi.