Reper trist

Pe data de 17 martie s-au împlinit opt ani de când nu mai circulă trenuri de pasageri din Gara Fălticeni



Pe data de 17 martie s-au împlinit opt ani de când nu mai circulă trenuri de pasageri din Gara Fălticeni
Pe data de 17 martie s-au împlinit opt ani de când nu mai circulă trenuri de pasageri din Gara Fălticeni

Pe data de 17 martie 2015 a plecat ultimul tren de călători din Gara Fălticeni, după ce companiei Regiotrans i s-a retras dreptul de a circula cu automotoarele. Decizia a fost luată de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română, care a descoperit probleme tehnice la automotoarele folosite.
Linia 510 Fălticeni-Dolhasca era singura rută din județul Suceava pe care circula un operator privat și, dacă pe alte rute rămase fără tren s-au mai făcut încercări pentru a se aloca trenuri ale CFR, și în cazul liniei 515 Dornești – Putna chiar s-a reușit, circulând câteva perechi de trenuri pe relația Suceava – Putna, la Fălticeni nu s-a mai pus problema circulației unui tren pentru persoane.
În ultimii ani gara a devenit țintă a hoților, care au furat tot ce era de fier, și un loc de „pelerinaj” pentru hoți și oamenii străzii. Din clădirile abandonate din zonă au fost furate până și cărămizile și cablurile de curent după ce și cele câteva trenuri de marfă care mai ajungeau în urbea de pe Șomuz au fost retrase din circulație.
Lucrările la linia ferată Dolhasca – Fălticeni s-au încheiat în anul 1887, având 26 km. S-a circulat la „cale liberă”, toate stațiile fiind echipate cu instalații tip SBW, viteza maximă care putea fi atinsă fiind de 80 km/h. Până în anul 2010 au circulat trenurile CFR, iar între decembrie 2010 și martie 2015, linia a fost deservita de trenuri de calatori ale operatorului privat Regiotrans. Din cele 8 perechi de trenuri, 4 circulau aproape pline, chiar dacă subvenția pentru transportul elevilor nu a fost păstrată și pentru calea ferată, iar pe acesta secundară nu s-au făcut lucrări de întreținere, motiv pentru care timpii de parcurs au crescut de la an la an. De-a lungul anilor, CFR SA, compania care gestionează infrastructura feroviară din România, a organizat prin Bursa Română de Mărfuri mai multe licitații publice cu strigare pentru închirierea a peste 1.500 km de cale ferată desfășurată din infrastructura feroviară neinteroperabile, printre care se număra și linia 510 Fălticeni – Dolhasca.
În clădirea gării, la data de 27 mai 1898, s-a născut astronomul Vintilă Șiadbei, al cărui tată era angajat al Căilor Ferate. Până în anii 1990, trenul făcea 30-35 de minute de la Dolhasca la Fălticeni, trecând prin haltele Preutești, Arghira, Dolhești, Vămeni, iar cele 6 linii din Gara Fălticeni erau ocupate de marfare încărcate cu produse de la întreprinderile locale: lemn, produse chimice, produse textile, fructe. Câteva camere de la etaj erau folosite de personal gării, ultimul locatar fiind Gheorghe Iftode, ultimul șef al gării.


Pe data de 17 martie s-au împlinit opt ani de când nu mai circulă trenuri de pasageri din Gara Fălticeni
Pe data de 17 martie s-au împlinit opt ani de când nu mai circulă trenuri de pasageri din Gara Fălticeni
Pe data de 17 martie s-au împlinit opt ani de când nu mai circulă trenuri de pasageri din Gara Fălticeni
Pe data de 17 martie s-au împlinit opt ani de când nu mai circulă trenuri de pasageri din Gara Fălticeni
Pe data de 17 martie s-au împlinit opt ani de când nu mai circulă trenuri de pasageri din Gara Fălticeni
Pe data de 17 martie s-au împlinit opt ani de când nu mai circulă trenuri de pasageri din Gara Fălticeni


Recomandări