PDL: Transporturile își asumă eșecul privatizării CFR Marfă



PDL consideră că Ministerul Transporturilor își asumă vina pentru eșecul privatizării CFR Marfă prin returnarea banilor de garanție și a acelor cei din contul escrow către GFR și cere o verificare din partea Corpului de Control al premierului.
Vicepreședintele PDL Alexandru Nazare a făcut această precizare într-o o conferință de presă, arătând că este inadmisibil că, după atâta tevatură, ministerul returnează banii cu o „seninătate de nedescris” și operatorul privat nu are nimic de suferit, în schimb, statul pierde bani și credibilitate.
„Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a anunțat faptul că banii în formă de garanție și cei virați în contul escrow de către GFR vor fi returnați de către Ministerul Transporturilor. Prin acest lucru Ministerul Transporturilor și Guvernul USL nu face decât să își asume vina pentru eșecul acestei privatizări. Se vede, astfel, că acele condiții suspensive care au fost cuprinse în strategia de privatizare, preluate în contractul de privatizare semnat, au făcut de așa natură încât operatorul privat ajuns până la finalul procedurii GFR să nu aibă nimic de suferit în cazul eșecului privatizării. În schimb, statul are foarte multe de suferit: pierde bani, pierde credibilitate și compromite de fapt un viitor demers în privința acestei privatizări”, a spus Nazare.
El a arătat că este inadmisibil că nimeni nu este tras la răspundere pentru eșecul acestei privatizări.
„Mi se pare inadmisibil după toată tevatura făcută în acest caz să asistăm la un act cum am asistat astăzi, în care, cu o seninătate de nedescris, Ministerul Transporturilor returnează acești bani. Mi se pare inadmisibil când vedem că se întâmplă acest lucru, că totuși nimeni nu este tras la răspundere”, a mai spus Nazare.
El a adăugat că sunt multe incertitudini și întrebări la care Guvernul nu răspunde și PDL solicită un control al Corpului de Control al prim-ministrului.
„Vă imaginați cât de dificlă este în momentul de față relansarea acestei privatizări. Și sunt și foarte multe incertitudini și întrebări la care Guvernul, prim-ministrul, Ponta, ministrul Transporturilor nu răspund (…). Nu știm cine sunt responsabilii pentru acest eșec, nu există un control. Noi solicităm un control din partea Corpului de Control al prim-ministrului să știm cine este responsabil”, a afirmat Nazare.
El a arătat că moțiunea simplă a PDL pe această temă semnalează „câteva lucruri care sunt de domeniul absurdului”.
„În primul rând, că avem un consultant, care a efectuat privatizarea, care a fost plătit de două ori. În al doilea rând avem peste 500 de mii de euro dați pentru publicitate cu o săptămână înainte de depunerea ofertelor. Unde s-au dus acești bani? Mai mult decât atât, CFR Marfă a fost timp de patru, cinci luni de zile paralizat (…). Ce propunem? În primul rând vrem să vedem din partea acestui Guvern că își asumă o strategie de finanțare a sectorului feroviar (…). În al doilea rând, cerem imperativ să fie făcută o reevaluare a activelor CFR Marfă, dacă se face o viitoare privatizare. Cerem ca viitoarea strategie de privatizare să fie dezbătută transparent, cu implicarea Parlamentului”, a mai spus Nazare.