Pagube mari

Patru trasee CFR, inutilizabile pe termen lung după inundații



Cumplitele inundații care au lovit săptămâna trecută județul au produs pagube importante infrastructurii CFR, patru trasee care deserveau zilnic sute de călători fiind închise. Din păcate liniile sunt avariate grav, iar data redeschiderii lor este incertă.
Cele mai grave probleme sunt pe magistrala CFR 500, linie principală care cuprinde, pe raza județului nostru, traseul Suceava Nord – Vicșani. Inundațiile au distrus calea ferată pe porțiunea Suceava Nord – Dărmănești, în mai multe zone terasamentul căii ferate fiind spălat sau rupt, iar suprastructura distrusă. De asemenea, infrastructura feroviară a fost distrusă și pe linii secundare, în zonele Milișăuți-Dornești, Dărmănești-Cacica, Gălănești-Gura Putnei și Vama-Moldovița, pagubele producându-se în zilele de 28 și 30 iunie, când în județ puhoaiele au făcut cele mai mari ravagii.
Viitura a rupt 160 de metri de linie ferată spre Moldovița

În urma distrugerii acestor linii, patru trasee au devenit inutilizabile, trenurile fiind trase pe dreapta.
Este vorba de rutele Dărmănești – Cacica – Gura Humorului, Vama – Moldovița și Dornești – Putna, preluate de câteva luni de zile de operatorul privat Ferotrans TFI SRL Iași, și de ruta Suceava-Dornești, rămasă la stat după ce restul traseului, până la Putna, a fost cedat firmei private.
Dumitru Anchidin, administratorul SC Ferotrans TFI SRL Iași, ne-a declarat că este foarte greu de anticipat când vor fi reluate cursele pe traseele secundare pe care opera, însă a ținut să precizeze că pagubele sunt mari și este vorba de o întrerupere a traficului pe termen lung.
„Problemele legate de refacerea zonelor afectate intră în sarcina CFR Infrastructură, chiar și pe aceste linii luate de operatori privați. Pagubele sunt însă mari și trebuiesc lucrări ample. Numai pe linia spre Moldovița, de exemplu, viitura a rupt linia pe 160 de metri, în unele zone apele săpând patru metri sub linie”, a precizat Dumitru Anchidin.
Se așteaptă retragerea apelor

Echipele speciale de intervenție de la CFR monitorizează și evaluează pagubele în zonele afectate de inundații, însă despre demararea de lucrări de refacere nu poate fi încă vorba.
„În cele mai multe zone afectate, apele nici nu s-au retras încă în totalitate, astfel că deocamdată nu se poate interveni”, a declarat Oana Brânzan, ofițer relații cu presa în cadrul CFR SA.
Conform unor estimări neoficiale, zonele de linie ferată distruse ar putea fi repuse în circulație cel mai devreme din toamna acestui an.
De precizat că închiderea magistralei 500 a dus și la modificarea traseului trenului internațional de Moscova, care se deplasează acum prin Sculeni-Iași.



Recomandări

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie
Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Șoldan anunță începerea lucrărilor de refacere a rețelelor de electricitate și a drumurilor județene din localitățile afectate de inundații

Guvernul anunță că va adopta al treilea pachet de sprijin pentru localitățile afectate de inundații din Suceava și Neamț

Guvernul anunță că va adopta al treilea pachet de sprijin pentru localitățile afectate de inundații din Suceava și Neamț
Guvernul anunță că va adopta al treilea pachet de sprijin pentru localitățile afectate de inundații din Suceava și Neamț