Circa 44% dintre internauții români din mediul urban au declarat că sunt membri ai unei rețele de socializare, principalele platforme de gen utilizate în România fiind Hi5, Facebook, Flixter, LinkedIn și Twitter, este concluzia unui studiu Mercury Research.
Studiul a fost realizat online de Mercury Research în noiembrie 2009, pe un eșantion de 301 internauți din mediul urban, cu vârste de 18-64 de ani.
Potrivit studiului, internauții cu vârste de 18-24 de ani sunt cei mai activi, 80% dintre ei făcând parte din cel puțin o comunitate socială.
În ceea ce privește ierarhia rețelelor de socializare din România, Hi5 se află pe primul loc, mai mult de o treime (36%) dintre utilizatorii de internet care au răspuns la studiu declarând că au cont în această rețea. Pe locurile următoare se află Facebook (16%), urmat de Flixter (6%), LinkedIn (2%) și Twitter (2%).
Studiul menționează și faptul că, din punct de vedere demografic, tinerii domină rețelele de socializare, aceștia fiind mult mai interesați decât persoanele mai în vârstă să facă parte dintr-o astfel de comunitate.
În plus, internauții cu vârste de 18 – 24 de ani sunt cei mai activi, atât ca apartenență la rețelele sociale, cât și ca frecvență de accesare a conturilor personale. Numai 20% dintre tinerii care aparțin acestui segment de vârstă nu au cont în cel puțin una dintre rețelele sociale, la polul opus aflându-se persoanele de peste 45 de ani, 80% dintre ele nefiind membre ale nici unei comunități online.
O comparație între rețele, inclusă în studiu, remarcă faptul că membrii Hi5 au o deschidere mai mare către noi prieteni sau grupuri, având în medie circa 140 de prieteni în rețea. Totodată, circa o cincime (17%) dintre membrii Hi5 fac parte și dintr-un alt grup social. Pe de altă parte, numărul mediu de conexiuni în cadrul platformei de socializare este de peste patru ori mai mic în cazul Facebook, numai 9% dintre membrii rețelei fiind și parte într-un grup.
În ceea ce privește frecvența de accesare a contului, mai mult de jumătate dintre membrii Hi5 și Facebook își accesează contul personal cel puțin o dată pe săptămână. Astfel, 70% dintre membrii Hi5, cu vârste de 18 – 24 de ani, se conectează cel puțin o dată pe săptămână, spre deosebire de o treime dintre persoanele cu vârste de 25 – 34 de ani.
În cazul Facebook, 74% dintre tinerii de 18 – 24 de ani își accesează contul cel puțin o dată pe săptămână, spre deosebire de 45% dintre utilizatorii cu vârste de 25 – 34 de ani. În cazul acestei rețele de socializare, femeile sunt mai active, 22% având cont, în timp ce bărbații sunt mai puțin interesați, numai 10% fiind prezenți pe Facebook.
Studiul remarcă faptul că majoritatea internauților intervievați au conturi în mai multe rețele sociale, media fiind de două comunități sociale.