Patronul unei firme de mobilă din Zvoriștea este acuzat că a încasat avansuri consistente, fără a mai livra mobila pe care clienții o comandaseră. Unul dintre cei care s-a adresat cu o comandă firmei de mobilier, disperat că din luna septembrie a anului trecut nu a mai recuperat nici un ban și nu a primit nici mobilierul, s-a adresat ziarului Monitorul de Suceava, în încercarea de a dezamorsa blocajul creat.
La aproape un an de la lansarea comenzii, clientul se plânge că a fost înșelat
Un client din București a trimis o plângere redacției ziarului, în care povestește cum s-au derulat evenimentele de la încheierea contractului și până în acest moment. Eugen Sandu spune că în cursul lunii martie a anului trecut a făcut o comandă de mobilă la SC Elinger SRL din comuna Zvoriștea. La data de 16 martie au fost făcute măsurătorile în apartamentul său din București, iar în cursul zilei de 17 martie a fost semnat contractul pentru confecționarea mobilei, cu scadență la data de 26 mai 2018. Două zile mai târziu acesta a virat prin bancă un avans de 11.500 de lei, din totalul de 16.500 de lei care reprezenta contravaloarea totală a contractului. Eugen Sandu relatează cum s-au derulat apoi lucrurile și faptul că nu și-a recuperat nici până astăzi suma plătită în avans: ”În luna iunie, după repetate amânări din varii motive, întârzieri sau nereguli la piesele de mobilier, Vlad Luchian, administratorul firmei care a venit la măsurători, a decis din senin că e mai bine pentru dumnealui să ne dea banii înapoi, căci mobila nu o mai aduce înainte de mutarea noastră în apartament, pe 7 iulie 2018. Noi aveam nevoie de mobilă, nu de bani, cu atât mai mult cu cât în ziua mutării în casa nouă, cu un bebeluș de câteva luni, casa era goală și noi eram cu sacii plini de lucruri în mijlocul casei. La data de 21 septembrie 2018, după alte amânări și minciuni, am reușit să ajungem la Vlad Luchian prin intermediul unei cunoștințe din Suceava. În urma discuției avute cu administratorul, am reușit să obținem de la el 2.500 de lei, în tranșe de 500 și apoi 2.000 de lei. Restul de 9.500 lei a spus că nu îi vom mai vedea niciodată, că nu are nimeni ce să-i facă, ba mai mult ne amenința cu judecata dacă nu îl lăsăm în pace.”
Încercare de rezolvare a problemei, printr-o plângere făcută la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Suceava
Clientul nemulțumit s-a adresat în toamna anului trecut Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava, pentru a-și rezolva problema. Eugen Sandu a povestit:
”Am făcut o plângere către CJPC Suceava în data de 8 noiembrie 2018, dar nu s-a soluționat încă nimic. Am fost sunat de o angajată a oficiului, care mi-a spus că încearcă să dea de domnul Vlad Luchian, cel care a încasat avansul pentru a executa mobila. Din câte am înțeles, nu sunt singurul în această situație, fiind mai multe persoane din Suceava și din țară care au fost păgubite în acest mod. De aceea am făcut acest demers la redacția ziarului, pentru a afla și alții cine este acest domn Vlad Luchian și a încerca stoparea acestei metode.”
Patronul firmei Elinger se apără, spunând că se vrea denigrarea firmei pe care o conduce
Contactat de redactorul ziarului, Vlad Luchian, patronul SC Elinger SRL Zvoriștea, ne-a declarat că se confruntă cu o încercare de denigrare a activității firmei pe care o conduce: ”Chiar dacă a fost vorba de o mică întârziere, clientul din București nu a înțeles că banii din avansul plătit fuseseră deja folosiți la plata unor materiale pentru realizarea mobilierului. Conflictul a început brusc după o săptămână de întârziere, în momentul în care clientul mi-a spus că nu mai vrea să ia mobilierul, iar dacă nu primește banii înapoi în cont, m-a amenințat că îmi va face reclamă negativă. După o încercare de mediere și înapoierea unei părți din avans, am luat hotărârea de a nu mai restitui banii primiți în avans în urma amenințărilor primite și de a ne adresa instanței de judecată. Eu cred că acest client nu este interesat de rezolvarea problemei și livrarea mobilierului, care este realizat în proporție de 80%, ci vrea doar să denigreze activitatea firmei noastre. În timpul activității noastre de circa 10 ani de zile, am avut doar câțiva clienți nemulțumiți de lucrările realizate.”
Mai multe plângeri înregistrate la CJPC Suceava pe numele firmei, două dintre ele fiind înaintate poliției pentru cercetări
Informațiile primite de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Suceava arată că la această oră, pe numele firmei de mobilă din Zvoriștea au fost depuse șase plângeri, în care clienții îl acuză pe administratorul Vlad Luchian că nu le-a livrat mobila comandată și nu le-a fost restituit nici avansul plătit. Este vorba de mai mulți păgubiți, cu sume între 2.000 și 9.500 de lei. Un client din orașul Bragadiru spune că a plătit suma de 32.000 de lei și nu a primit nimic în schimb. Două dintre aceste plângeri au fost înaintate deja poliției, pentru demararea cercetărilor și tragerea la răspundere a celor responsabili. Comisarul-șef adjunct din cadrul CJPC Suceava, Vasile Latiș, ne-a declarat: ”De-a lungul timpului au mai fost și alte plângeri pe numele firmei Elingher SRL și pe numele unei alte firme aparținând aceluiași administrator, care și-a încheiat activitatea în urmă cu doi ani. Unele din acestea au fost soluționate în timp cu ajutorul polițiștilor din Zvoriștea, care după aplicarea unor amenzi, au impus firmei de mobilă măsuri de remediere și înapoierea unor avansuri în rate față de clienții care formulaseră plângeri. Am reușit cu greu să luăm legătura cu administratorul firmei SC Elinger SRL, care a promis că încearcă soluționarea plății datoriilor față de cele patru persoane nemulțumite ale căror plângeri au rămas în soluționarea noastră și sperăm să se țină de cuvânt.”
Unul dintre clienții nemulțumiți care a încheiat un contract cu Vlad Luchian în urmă cu aproape 5 ani de zile, rămas neonorat, s-a adresat instanței de judecată în cadrul unui proces civil, o primă hotărâre judecătorească dată la începutul acestui an obligându-l pe pârât să restituie contravaloarea de 30.000 de lei, reprezentând avansul achitat și penalități de întârziere contractuale de peste 100.000 de lei, hotărârea nefiind definitivă.
Plângeri
Patronul unei firme de mobilă, acuzat că a încasat bani și nu a livrat marfa comandată de clienți
