Hotelierii trebuie să-și întâmpine turiștii de 1 Mai cu o curățenie exemplară, mese variate, câteva sticle de șampanie și suc pentru băutura de venire, o echipă de animație și zâmbete pe chipul personalului, dacă doresc ca aceștia să revină și în sezon, afirmă patronatele din turism.
Federația Patronatelor din Turism și Servicii arată, miercuri, într-un comunicat de presă transmis agenției MEDIAFAX, că mini-vacanța de 1 Mai constituie primul test care trebuie trecut de hotelieri, dar și de autoritățile locale în încercarea de a oferi un un sejur de calitate turiștilor.
„În mod normal, pregătirile stațiunilor pentru primirea oaspeților ar fi trebuit să înceapă cu foarte mult timp înainte pentru a pune la punct toate detaliile. Nu doar pentru turiști, ci și pentru hotelieri este enorm de important ca plajele să fie pregătite sau ca amenajarea spațiilor verzi ori a aleilor să fie finalizată. Și aceasta pentru că de felul în care ne vom prezenta în acest moment în fața turiștilor depinde în mare măsură succesul sezonului care urmează”, susțin patronatele din turism.
Potrivit sursei citate, pentru ca oferta turistică să aibă succes, serviciile oferite turiștilor trebuie îmbunătățite considerabil. Astfel, patronatele din turism recomandă ca de la intrarea în unitatea de cazare să se ia toate măsurile pentru ca turistul să se simtă confortabil și să simtă că el este important pentru hotelier.
„O băutură de bun venit, zâmbetul necondiționat al recepționerei și amabilitatea fără limite pot însemna foarte mult pentru turist. Piața româneasca este foarte sensibilă la felul în care personalul hotelului se poartă cu turiștii. Au fost multe comentarii în trecut, multe negative, în timp ce alte hoteluri au fost lăudate chiar pentru acest fapt. Alegerea personalului din hotel este foarte importantă”, se mai arată în comunicat.
Patronatele mai arată că amenajarea spațiilor verzi, a piscinei, curățenia din unitate, folosirea de prosoape noi și lenjerie de pat nouă pot da un plus calității oferite de hotel.
În privința mâncării, sursa citată arată că, indiferent de tipul mesei oferite (mic dejun, demipensiune, pensiune completă sau all inclusive), turistul trebuie să primească tot ce este mai bun din punct de vedere alimentar.
„Produsele trebuie sa fie cât mai variate. O greșeală întâlnită des este aceea că se pune accent pe cantitate și nu pe calitate. Putem oferi turiștilor un bufet suedez variat, de unde se pot alege cât mai multe în locul a două feluri de mâncare în cantitate mare. Întotdeauna turiștii vor povesti sau vor fi întrebați de prieteni cum a fost mâncarea. Prin urmare, dacă ne dorim să revină, trebuie să acordăm o mare atenție acestui punct”, menționează Federația Patronatelor din Turism și Servicii.
Hotelierii sunt sfătuiți să asigure și servicii de animație, măcar pentru copii, fiind recomandate mesele de tenis, câteva seturi de table, un joc darts.
Federația Patronatelor din Turism și Servicii mai atrage atenția hotelierilor și asupra modului în care tratează reclamațiile turiștilor, sfătuindu-i pe aceștia să le arate că se dorește o rezolvare urgentă a unei posibile situații neplăcute.
„Așadar, pentru un sejur de 1 Mai care să readucă turiștii și în sezon este nevoie de o curățenie exemplară, cu o masă variată, o amenajare cât mai plăcută a hotelului, câteva sticle de șampanie și suc pentru băutura de venire, o echipă de animație, dar și multe zâmbete pe chipul personalului hotelului. În felul acesta, fără cheltuieli care să depășească bugetul, turiștii vor putea fi cuceriți de către hotelieri, iar o parte mare se vor întoarce în respectiva unitate turistică și vor spune și altora să își petreacă un sejur acolo”, mai arată Federația Patronatelor din Turism și Servicii.
Guvernul a adoptat, în ședința de marți, hotărârea prin care ziua de luni 30 aprilie 2012 este declarată zi nelucrătoare în sectorul public, astfel încât să fie asigurate mai multe zile libere cu ocazia Sărbătorii de 1 Mai.
„Astfel, angajații din sectorul bugetar nu vor lucra în zilele de 28,29, 30 aprilie și 1 mai, decizia Guvernului având rolul de a cumula timpul liber din această perioadă”, a precizat Guvernul într-un comunicat de presă.
Potrivit estimărilor Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), peste 25.000 de turiști români vor merge pe litoral în minivacanța de 1 Mai, număr apropiat de cel înregistrat anul trecut. Cele mai căutate stațiuni vor fi Mamaia, Eforie Nord, Neptun și Vama Veche.