Omul de afaceri Dinu Patriciu a declarat, ieri, că în România există „o cârdășie între mafioții drumurilor și politicieni”, iar presei îi revine rolul de a demasca încălcările legii.
„În România există o cârdășie între politicieni și mafioți ai drumurilor, care mută bordurile din loc în loc, fac reparații proaste ca să le mai facă o dată”, a afirmat Patriciu.
Întrebat dacă autoritățile vor putea pune în aplicare prevederile legale privind utilizarea bitumului modificat cu polimeri, Patriciu a spus că dacă presa va permite „mafioților” să evite acest lucru, legea nu va fi respectată.
„Păi dacă dumneavoastră, presa, o să-i lăsați pe mafioți în continuare să își facă treaba, nu o să se aplice. (…) Dumneavoastră trebuie să vă duceți la autorități și să îi trageți de urechi: «Mă, băieți, ați prevăzut bitum modificat sau nu»? Este treaba consumatorului și a dumneavoastră, care apărați interesul public”, a spus Patriciu.
Patriciu a spus că grupul Rompetrol, pe care îl deține, a criticat, în 2003, comercializarea de produse petroliere contrafăcute, a cerut eliminarea evaziunii fiscale în domeniul petrolier și liberalizarea pieței energetice.
„Nu este pentru prima dată când Rompetrol promovează pe piața românească un produs, un serviciu care vine în ajutorul consumatorilor și care se lovește de existența unor interese și practici comerciale ilegale. (…) La fel ca și atunci, rezistența unor cercuri de interese s-a făcut simțită și am fost hărțuiți, chiar și judiciar, multă vreme”, a spus șeful Rompetrol.
Bișnițarii. Patriciu s-a pronunțat împotriva „bișnițarilor” din piața românească a construcțiilor. „Nu există firmă de infrastructură căreia să nu îi acord calificativul de bișnițari, pentru că atâta timp cât repară în fiecare an ce au făcut anul trecut nu pot să îi numesc altfel”, a completat el.
Patriciu a adăugat că Rompetrol va încerca să aibă o cotă cât mai mare pe piața de bitum.
„Este rolul oricărei companii să încerce să aibă o cotă cât mai mare din piață, dar asta nu înseamnă că pot să fac altceva decât îmi permite Consiliul Concurenței. Poate vom putea ajunge, în cel mai bun caz, la 30% din piață, dar nu mai mult, că vin și alții”, a arătat el.
Bitumul poate fi importat în România din vestul europei și pe cale maritimă, prin portul Mangalia.
Potrivit lui Patriciu, și alte companii intenționează să investească în România pentru producerea de bitum polimerizat.
O tonă de bitum normal costă 410 dolari, iar o tonă de bitum rutier modificat cu polimeri 500-510 dolari, au declarat oficialii Rompetrol în luna august, la lansarea pe piața românească a bitumului rutier modificat cu polimeri.
FOTO: NewsIn
Acuzații
Patriciu: „Există o cârdășie între mafioții drumurilor și politicieni”






