Patriarhia Română precizează, după ce pe platforma de socializare Facebook au apărut trei conturi care par a fi atribuite PF Daniel, că acestea sunt inițiative personale ale unor utilizatori anonimi și că ele funcționează deși patriarhul a cerut de mai multe ori închiderea lor.
„Nici unul dintre aceste conturi nu are acordul sau binecuvântarea Patriarhului României, ci sunt inițiative personale ale unor utilizatori anonimi”, precizează Patriarhia Română, într-un comunicat de presă.
Patriarhia susține că deși a sesizat de mai multe ori administratorul Facebook asupra acestor conturi false atribuite PF Daniel și a solicitat închiderea acestora, totuși ele continuă să funcționeze și să inducă în eroare pe cei care le accesează.
Pe Facebook există trei conturi care, după nume, par a-i aparține Patriarhului Daniel.
Unul dintre ele este realizat sub numele „Preafericitul Patriarh”, însă informațiile din profilul realizat de utilizatorul care folosește acest nume arată că el nu este una și aceeași persoană cu patriarhul, întrucât la categoria „preferințe muzicale”, spre exemplu, utilizatorul a completat „black metal”. Totuși, titularul acestui cont a reușit să adune 20 de prieteni.
Un alt cont este făcut sub numele „Patriarhul Daniel Dani Boo”, și acest utilizator folosind o fotografie de-a patriarhului Daniel. Și în acest caz, informațiile din profilul realizat de utilizator arată că respectivul cont este o glumă. Astfel, la „Biografie”, titularul contului a scris „îmi place să bântui pe unde apuc, să bag frica în oameni”, iar la rubrica „Citate favorite” apare mesajul „bat câmpii cât cuprinde…”. Titularul acestui cont are 289 de prieteni.
Cel de-al treilea cont, realizat sub numele „Preafericitul Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române”, este un „brand page” și nu un cont de utilizator, ceea ce înseamnă că nu te poți „împrieteni” cu titularul, ci poți să „apreciezi” respectivul produs. Este genul de cont de Facebook la care au apelat majoritatea persoanelor publice, care în acest fel au „fani” nu „prieteni”. Pagina nu conține nici un fel de informație despre titularul său. Cel care l-a realizat a postat doar aproximativ 30 de fotografii cu subiect religios, având, până în prezent, aproape 40 de „fani”.