La cumpărături

Paștele a crescut spectaculos vânzările mallurilor și hipermarketurilor



La casele de marcat din hipermarketuri cozile erau foarte mari
La casele de marcat din hipermarketuri cozile erau foarte mari

Ca de obicei, înaintea sărbătorilor de Paște, vânzările magazinelor din marile centre comerciale și hipermarketurilor din municipiul reședință de județ au crescut spectaculos. Ieri, în aceste puncte comerciale era mare îngrămădeală, cele mai căutate fiind raioanele de produse alimentare, de unde sucevenii și-au procurat îndeosebi carne de miel, cozonac, vin, sucuri și figurine de ciocolată în formă de iepuraș. Aglomerație mare era și în Bazar, chiar dacă mai toți comercianții se plângeau de efectele crizei, arătând că oamenii au rămas fără bani, iar vânzările nu mai sunt la fel de mari ca altădată.
Retailerii mizează foarte mult pe reduceri și oferte
Reprezentanții Shopping City Suceava au declarat că sărbătorile pascale le-au crescut veniturile cu mult peste nivelul dintr-o perioadă obișnuită. Chiar dacă nu a putut preciza o cifră, directorul acestui centru comercial, Mircea Petrariu, a arătat că, în această săptămână, traficul de clienți a crescut cu 40 – 45%, sucevenii fiind atrași și de promoțiile și ofertele de sezon ale magazinelor și ale hipermarketului Carrefour din incintă.
„Noi oferim și cele mai bune servicii, iar raportul preț calitate este avantajos. Oamenii cumpără în primul rând mâncare, dar simt nevoia și să se înnoiască de Paște cu îmbrăcăminte și încălțăminte”, a spus Petrariu, adăugând că, pentru a face față cererilor cumpărătorilor, programul de la Shopping City Suceava s-a prelungit până noaptea târziu, iar clienților li s-a pus la dispoziție și transport gratuit.
Ieri, la Carrefour, îmbulzeala și cozile de la casele de marcat erau foarte mari. Oamenii aveau coșurile pline, categoriile de produse la care se înregistrau vârfuri de vânzări fiind carnea, în special de miel, dulciurile, băuturile alcoolice și răcoritoare.
Bunătăți tradiționale, „ca la mama acasă”
Reprezentanții hipermarketului au avut grijă să pună la dispoziția clienților tot ce este nevoie pentru o masă bogată, astfel încât oamenii și-au putut achiziționa bunătăți tradiționale „ca la mama acasă”, precum cozonaci, ouă înroșite și drob de miel.
De oferta de la Carrefour cele mai încântate s-au arătat femeile, care au declarat că aceasta le scutește de o grijă în plus.
„În ceilalți ani găteam foarte mult, dar de fiecare dată mi se părea o pierdere de timp și o cheltuială mare. Produsele tradiționale care se găsesc în comerț sunt la fel de delicioase, chiar dacă se spune că nimic nu e mai bun decât ce se face în casă”, spune Mariana Rotaru.
Aceeași aglomerație putea fi întâlnită și la Kaufland, unde abia te puteai mișca din cauza mulțimii de oameni care cumpărau de zor.
„E mai aproape de serviciu și casă și au produse convenabile”, spune Maria Parasca.
„Cumpăr mai mult produse alimentare, dar nu și pască sau cozonaci, fiindcă prefer să le fac singură. Îmi place să mănânc cât mai sănătos și mă feresc cât se poate de aditivi”, subliniază Carmen Lazăr.
Vârfuri de vânzări și un flux de clienți peste medie s-au înregistrat în această perioadă și la Iulius Mall Suceava. Potrivit reprezentanților complexului comercial, cel mai mult a avut de câștigat hipermarketul Auchan, de unde lumea s-a aprovizionat constant, încă de săptămâna trecută, când s-a sărbătorit Paștele catolic.
Și la Bricostore vânzările au fost mari, fiind foarte mulți cei care au dorit, odată cu venirea primăverii și a sărbătorilor pascale, să-și reamenajeze casele și apartamentele.
De asemenea, fiindcă la români tradiția cere să te înnoiești de Paște, vânzări mari au avut și magazinelor care comercializează haine și încălțăminte, completează reprezentanții Iulius Mall.
Aglomerație mare în Bazar, deși comercianții se plâng de criză și concurență
Ieri, aglomerație de nedescris era și în Bazar, chiar dacă mai toți comercianții s-au plâns că vânzările sunt sub estimări și au dat vina pentru acest lucru pe criza financiară, dar și pe concurența mallurilor și hipermarketurilor, mai ales că anul acesta, de Paște, sucevenii au avut de unde alege, prin apariția pe piață a câtorva puncte comerciale noi, precum Galleria, Real, Billa.
„Lumea nu are bani. Merge foarte prost. Mai mulți inspectori în control decât clienți. Adaosul nostru este foarte mic, de 5 – 10%, iar cheltuielile mari pe care le avem cu chiria sau transportul nu ne lasă să trăim decât de azi pe mâine”, spune Aurora Vatamanu.
„Vânzările au crescut doar cu 10% față de perioada obișnuită. Anul trecut, înainte de Paște, am avut vânzări cam cu 30% mai mari în comparație cu perioada obișnuită. Sunt mulți șomeri, iar cei care mai au câțiva bani preferă să nu-i mai cheltuiască. Se vede că este criză, sper să treacă cât mai repede”, a punctat Aglaia Mihai.
Și Maria Pop a reclamat efectele recesiunii, explicând că „Bazarul este foarte aglomerat, dar vânările sunt slabe, deoarece principalii clienți nu mai au bani. Vin, se uită, dar nu cumpără. Oamenii care au bani merg la magazinele mai pretențioase”. Comercianta recunoaște totuși că apropierea sărbătorilor pascale i-a mai crescut veniturile: „Față de perioada obișnuită, care era aproape moartă și mă obliga să-mi plătesc chiria la chioșc din salariul soțului, acum e mai bine, fiindcă reușesc să o achit singură”.



Comercianții din bazar se plâng de criză și concurență
Comercianții din bazar se plâng de criză și concurență
În hipermarketuri, cele mai căutate au fost raioanele de produse alimentare
În hipermarketuri, cele mai căutate au fost raioanele de produse alimentare
La casele de marcat din hipermarketuri cozile erau foarte mari
La casele de marcat din hipermarketuri cozile erau foarte mari


Recomandări

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, le-a prezentat antreprenorilor patru proiecte majore aflate în stadii avansate de realizare și care vor contribui la dezvoltarea județului

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, le-a prezentat antreprenorilor patru proiecte majore aflate în stații avansate de realizare și care vor contribui la dezvoltarea județului
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, le-a prezentat antreprenorilor patru proiecte majore aflate în stații avansate de realizare și care vor contribui la dezvoltarea județului

Florin Pușcașu consideră că firmele românești au nevoie de un sistem de impozitare mai mic și predictibil și de o descentralizare a serviciilor publice

Florin Pușcașu consideră că firmele românești au nevoie de un sistem de impozitare mai mic și predictibil și de o descentralizare a serviciilor publice
Florin Pușcașu consideră că firmele românești au nevoie de un sistem de impozitare mai mic și predictibil și de o descentralizare a serviciilor publice

Au venit din Timiș la o nuntă în Suceava și au ajuns pe pat de spital, cu leziuni grave, după ce un șofer beat le-a izbit mașina

Au venit din Timiș la o nuntă în Suceava și au ajuns pe pat de spital, cu leziuni grave, după ce un șofer beat le-a izbit mașina
Au venit din Timiș la o nuntă în Suceava și au ajuns pe pat de spital, cu leziuni grave, după ce un șofer beat le-a izbit mașina