Pasajul superior peste calea ferată de la Ițcani a fost construit în anii 1972-1973, proiectant general fiind IPTANA (Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale și Aeriene) București.
În anul 1996 în urma unor sesizări venite din partea Inspecției de Stat în Construcții, la solicitarea Primăriei Suceava a fost realizat un raport de expertiză tehnică din care reieșea faptul că structura pasajului se află într-un avansat stadiu de deteriorare, respectiv într-o evoluție accelerată de degradare. Primăria nu a întreprins nimic pentru a demara un plan de reparație a pasajului, singurul lucru declanșat de executivul local a fost realizarea în 1997 a unui studiu de fezabilitate (SF). Nu se cunoaște dacă după acest studiu a urmat un proiect tehnic de execuție (PT+PE) care să fi fost pus în practică.
Ziarul de Iași din 24 aprilie 2000, sub titlul Pasajul CF Ițcani riscă să se prăbușească, atrage atenția asupra administrației locale sucevene.
Au trecut de atunci 15 ani și Primăria Suceava, în patrimoniul căreia se află această construcție, nu a declanșat un proiect de consolidare, fapt care ar fi condus la o investiție mult mai mică comparativ cu cea declanșata recent.
Pasajul CF de la Ițcani prezintă betoane carbonatate în toate grinzile de rezistență dublu consolă de pe pilele pasajului.
Conform asigurărilor date de dl. Primar Ioan Lungu termenul final pentru lucrările de reabilitare (suprastructură și infrastructură) ale executantului Victor Construct Botoșani este 31 octombrie 2015.
Așteptăm cu mult interes această dată și recepția.


