Cei mai buni

Parisienne a la Vys, firma de casă a Consiliului Județean, încheie contracte pe bandă rulantă cu administrația județeană



De-a lungul anilor, contractele au depășit cu mult 10 milioane de euro, cei mai mulți bani venind pe filiera produselor de panificație
De-a lungul anilor, contractele au depășit cu mult 10 milioane de euro, cei mai mulți bani venind pe filiera produselor de panificație

Parisienne a la Vys Fântâna Mare, firmă aflată în administrarea lui Vasile Savu, un personaj foarte influent nu doar la nivelul zonei Fălticeni, ci și în tot județul Suceava, este una din abonatele contractelor pe bani publici puse la bătaie de Consiliul Județean Suceava. Indiferent care a fost culoarea politică a celor care s-au aflat în fruntea administrației județene, licitațiile au revenit aproape sine-die asocierilor de firme în fruntea cărora s-a aflat Parisienne a la Vys.
Se poate spune, fără teama de a greși, că Vasile Savu a pus pe picioare o afacere extrem de fiabilă, iar în timp Parisienne a la Vys a devenit cel mai bun și cel mai serios furnizor pentru cornul oferit elevilor din județ, iar mai nou și pentru merele destinate consumului copiilor pe care-i trimitem la școală. Nici nu ar putea fi altfel, de vreme ce licitațiile câștigate de Vasile Savu nu au prea fost contestate, ceea ce demonstrează încă o dată seriozitatea și puterea firmei pe care o conduce.
Un scurt istoric al licitațiilor adjudecate de Parisienne a la Vys
De-a lungul anilor, în conturile firmei Parisienne a la Vys, dar și ale colaboratorilor săi, SC Buzdea COM SRL Fălticeni și SC Sava Cazac SNC Broșteni, administrația județeană a virat foarte multe milioane de euro. Afacerile cu statul român au fost, așadar, extrem de profitabile pentru Vasile Savu.
2007 pare să fi fost cel mai dificil pentru Parisienne a la Vys în ceea ce privește legăturile de afaceri cu administrația județeană suceveană. La licitația pentru contractul de produse de panificație s-au prezentat 4 firme, dar în final câștigător s-a dovedit societatea din Fântâna Mare. Totuși, de la prețul de pornire a existat o scădere semnificativă. Mai exact, de la 2.089.430 de lei, fără TVA, Vasile Savu a coborât prețul de adjudecare până la 1.782.525 de lei, fără TVA, adică 553.416 euro.
Ulterior, lucrurile au mers mult mai bine pentru Vasile Savu, iar licitațiile nu prea au mai fost deranjate de neaveniți.
În cursul anului 2008, Consiliul Județean Suceava atribuie către firma din Fântâna Mare contractul din data de 3 septembrie. Suma totală a fost de 4.870.413 de lei, fără TVA, ceea ce la cursul de la acea vreme înseamnă 1,37 de milioane de euro, în condițiile în care firma lui Vasile Savu a fost singurul ofertant.
La licitația pentru livrarea cornului către elevi în anul școlar 2009-2010, celor de la SC Parisienne a la Vys SRL Fântâna Mare le-a fost atribuit, pe data de 6 noiembrie 2009, un contract în valoare totală de 5.619.427 de lei, fără TVA, adică 1,3 milioane de euro.
La licitația pentru livrarea de produse de panificație pentru anul școlar 2010-2011, firma lui Vasile Savu a avut un contracandidat, dar în final a fost declarată câștigătoare. Suma încasată a fost de 7.058.515 de lei, fără TVA, adică 1,64 de milioane de euro, contractul de atribuire fiind datat 6 septembrie 2010.
În 2011, Parisienne a la Vys a alergat din nou de una singură la licitație, iar rezultatul a fost unul previzibil. Pe data de 2 septembrie 2011 i-a fost atribuit un contract în valoare totală de 7.044.970 de lei, fără TVA, adică 1,64 de milioane de euro.
În 2012 situația s-a repetat, iar unicul ofertant, firește fima condusă de Vasile Savu, a fost declarat câștigător, contractul fiind încheiat pe 4 septembrie pentru suma de 6.649.154 de lei, fără TVA, respectiv 1,53 de milioane de euro.
În 2013 au existat două oferte, dar în final admisibilă s-a dovedit doar cea depusă de Parisienne a la Vys. Contractul în valoare totală de 5.278.965 de lei, fără TVA, adică 1,19 milioane de euro, a fost atribuit pe 28 august 2013.
În fine, în cursul anului trecut, firma cu sediul în Fântâna Mare a alergat din nou de una singură și a câștigat un contract în valoare de 4.964.217 de lei, fără TVA, echivalentul a 886.000 de euro, contract atribuit pe data de 8 septembrie.
În total, în perioada 2007-2014, Vasile Savu a încasat din contractele cu Consiliul Județean Suceava, pe linia produselor de panificație, peste 10 milioane de euro.
Merele, bonusul din ultimii ani
Introducerea programului pentru stimularea consumului de fructe proaspete în școli avea să devină, cum altfel, apanajul exclusiv al firmei Parisienne a la Vys.
În 2011, societatea condusă de Vasile Savu a concurat de una singură, iar pe data de 4 februarie i-a fost atribuit de către Consiliul Județean Suceava un contract în valoare de 948.164 de lei, fără TVA, adică 222.535 de euro.
Pentru anul 2012, firma din Fântâna Mare a fost, de asemenea, singura ofertantă pentru Consiliul Județean Suceava. Rezultatul nu putea fi decât unul singur: câștigător Parisienne a la Vys. Valoarea contractului atribuit firmei lui Vasile Savu a fost de 1.693.150 de lei, fără TVA, mai exact 391.898 de euro.
Anul 2013 a fost unul cu doi ofertanți, dar câștigător s-a dovedit din nou Parisienne a la Vys. Contractul de atribuire datează din 12 februarie, iar suma plătită de CJ Suceava a fost de 1.985.925 de lei, fără TVA, echivalentul a 451.136 de euro.
În fine, la începutul lui 2014, firma din Fântâna Mare a primit un nou contract, pe data de 21 ianuarie, în valoare totală de 1.707.379 de lei, fără TVA, respectiv 376.821 de euro.
În total, în ultimii patru ani, este vorba de o sumă de 1,44 de milioane de euro, asta în condițiile în care Vasile Savu și Parisienne a la Vys nu sunt producători de mere, ci le achiziționează la prețuri mult mai mici pentru a le revinde ulterior către Consiliul Județean Suceava.
Ce stipula contractul de sponsorizare din decembrie 2014 dintre Parisienne a la Vys și CJ Suceava
În cursul zilei de ieri, pe adresa de e-mail de la Monitorul de Suceava a sosit și răspunsul despre contractul de sponsorizare încheiat pe data de 15 decembrie 2014 între Parisienne a la Vys și Consiliul Județean Suceava.
Potrivit răspunsului oferit, contractul de sponsorizare prevedea livrarea de produse de panificație, respectiv „2.500 de colăcei” cu o valoare totală de 3.750 de lei.
Produsele au fost livrate în perioada 16-27 decembrie 2014, „conform comenzilor Consiliului Județean, în funcție de programul colindătorilor și manifestările ce au avut loc cu ocazia sărbătorilor de iarnă”.
Răspunsul este semnat de directorul executiv Gheorghe Alexandru Moldovan din cadrul Consiliului Județean Suceava.
După cum precizam și în numărul de ieri al cotidianului Monitorul de Suceava, contractul de sponsorizare a fost încheiat în timp ce firma Parisienne a la Vys era în plină procedură de licitație pentru atribuirea contractului de livrare de mere în școli pentru anul în curs. Respectiva procedură s-a finalizat pe 18 decembrie, prin atribuirea contractului către asocierea condusă de firma lui Vasile Savu.
Cu alte cuvinte, Vasile Savu a oferit un contract de sponsorizare de circa 1.000 de dolari cu trei zile înainte de a fi declarat câștigător la licitația de 400.000 de euro pentru mere, iar cu două zile înaintea acestui eveniment a și început deja să livreze colăceii.
Ce se poate înțelege din toată această tărășenie? Concluziile le poate trage oricine are capacitate de discernământ.



Recomandări

Instituțiile publice și firmele au solicitat, din ianuarie 2025, decontarea a peste 7 milioane de euro pentru concediile medicale ale angajaților

Instituțiile publice și firmele au solicitat, din ianuarie 2025, decontarea a peste 7 milioane de euro pentru concediile medicale ale angajaților
Instituțiile publice și firmele au solicitat, din ianuarie 2025, decontarea a peste 7 milioane de euro pentru concediile medicale ale angajaților

Instituțiile publice și firmele au solicitat, din ianuarie 2025, decontarea a peste 7 milioane de euro pentru concediile medicale ale angajaților

Instituțiile publice și firmele au solicitat, din ianuarie 2025, decontarea a peste 7 milioane de euro pentru concediile medicale ale angajaților
Instituțiile publice și firmele au solicitat, din ianuarie 2025, decontarea a peste 7 milioane de euro pentru concediile medicale ale angajaților