Fălticeni

Părinții și profesorii învață împreună despre mediere



La Colegiul „Vasile Lovinescu” din Fălticeni s-au desfășurat în această săptămână activități de formare în cadrul Parteneriatului pentru învățare Grundtvig cu tema „Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicării în mediul educațional, social și cultural”. Coordonator în cadrul parteneriatului este Asociația „Generații pentru generații” a părinților elevilor Colegiului „Vasile Lovinescu”, ce în această calitate a organizat prima întâlnire a partenerilor, în România, în decembrie 2013. Parteneriatul este realizat între șase țări europene: România, Turcia, Slovenia, Bulgaria, Italia și Spania, între organizații cu specific diferit, dar complementare din punct de vedere al obiectivelor urmărite. În cadrul proiectului colaborează organizații școlare, asociații de părinți, centre de formare, respectiv centre de consiliere și asistență psihopedagogică. Parteneriatul are o durată de 2 ani și propune desfășurarea unor activități specifice atât în țară cât și în țările partenere.
La activitatea realizată la Colegiul „Vasile Lovinescu” au participat 62 de părinți, cadre didactice, consilieri educativi și psihologi, membri ai Asociației „Generații pentru generații”, cadre didactice de la Colegiul „Vasile Lovinescu”. Activitatea a fost moderată de cadrele didactice Lăcrămioara Acatrinei-Vasiliu și Laura-Mirela Pintilie, în calitate de membri în echipa de gestiune a proiectului, activitatea de formare fiind susținută de profesor Cătălin-Gabriel Crețu în calitate de formator.
Participanților le-au fost oferite informații generale cu privire la parteneriatul Grundtvig, dar și despre parteneri, obiective, grup țintă, activități, rezultate și produse finale, despre procesul de selecție a beneficiarilor proiectului și au fost prezentate activitățile desfășurate în timpul mobilității din România (decembrie 2013).
Sesiunea de formare cu tema „Introducere în arta medierii conflictelor” a urmărit familiarizarea participanților cu concepte specifice precum: „ce este medierea”, „principiile medierii”, „conflict”, „originile conflictului”, „răspunsuri la conflict”, „stiluri de management al conflictului”, „principii ale rezolvării conflictului”. S-au desfășurat și două exerciții care au provocat participanții să comunice, să-și exprime puncte de vedere personale, să experimenteze situații noi. “A fost o activitate reușită prin aceea că a adus alături factori implicați deopotrivă în formarea personalității și educarea tinerilor, propunându-li-se acestora o alternativă pozitivă prin medierea conflictelor din mediul educațional, social și cultural.
Așa cum am aflat de la prof. Lăcrămioara Acatrinei-Vasiliu, pe parcursul celor doi ani ai parteneriatului astfel de activități se vor repeta. Se urmărește ca în final să se constituie la nivelul instituției școlare un corp de mediatori care să acționeze atunci când este cazul, dar și să promoveze un concept revoluționar, „peer-mediation”, adică „medierea de la egal la egal”, mediere ce poate fi realizată de elevi pentru colegii lor din școli”, ne-a spus prof. Lăcrămioara Acatrinei.



Recomandări

Un tânăr din Straja este șef de promoție la Universitatea de Construcții București – Căi Ferate, Drumuri și Poduri

Un tânăr din Straja este șef de promoție la Universitatea de Construcții București – Căi Ferate, Drumuri și Poduri
Un tânăr din Straja este șef de promoție la Universitatea de Construcții București – Căi Ferate, Drumuri și Poduri

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională