Părinții și elevii pot face propuneri, mențiuni și sugestii referitoare la Bacalaureatul din 2013



Părinții și elevii pot face propuneri, mențiuni și sugestii referitoare la Bacalaureatul din 2013, dar numai după ce vor răspune altor cinci întrebări legate de examenul de anul viitor, arată chestionarul pentru consultarea liceenilor trimis de Ministerul Educației inspectoratelor școlare.
Chestionarul privind structura examenului de bacalaureat începând cu 2013, la întrebările căruia vor răspunde elevii și părinții, a fost trimis de Ministerul Educației, marți, inspectoratelor școlare județene, datele urmând să fie centralizate până la 26 iunie.
Chestionarul vizează două categorii de respondenți, respectiv elevi și părinți, și cuprinde șase întrebări.
Pentru început, chestionarul prezintă structura Bacalaureatului din 2012. Apoi, elevii trebuie să precizeze, filiera, specializarea sau profilul pe care îl urmează.
La punctul 2, elevii vor spune dacă ar fi de acord ca examenul din 2013 să se desfășoare după structura celui din 2012. Dacă vor fi de acord ca Bacalaureatul din 2013 să fie identic cu cel din 2012, atunci vor trece direct la întrebarea 6, unde vor menționa orice altă propunere, sugestie sau observație referitoare la structura examenului de bacalaureat începând cu 2013.
În cazul în care răspunsul va fi negativ, atunci liceeni vor răspunde în funcție de filieră. Astfel, pentru filiera tehnologică, liceeni vor spune dacă sunt de acord ca la proba E să se adauge, la lista deja în vigoare, o probă scrisă din modulele specifice domeniului de pregătire.
Apoi, pentru filiera vocațională, liceenii trebuie să spună dacă sunt de acord ca la proba E să se adauge, la lista în vigoare, o probă scrisă sau o probă practică specifică profilului sau specializării.
Liceenii de la filiera teoretică vor menționa ce propuneri de modificare a bacalaureatului au.
La ultimul punct, toți liceenii vor menționa orice alte propuneri, sugestii sau observații referitoare la structura examenului de bacalaureat începând cu 2013.
Datele din chestionare vor fi centralizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, transmise inspectoratelor școlare județene și Inspectoratului Școlar al Municipiului București, care le vor integra într-un raport final și le vor pune la dispoziția Ministerului Educației până la 26 iunie. La nivelul fiecărui liceu, chestionarele vor fi arhivate pentru o perioadă de cel puțin un an școlar, a precizat sursa citată.
Ministrul interimar al Educației, Liviu Pop, a transmis, marți dimineață, Consiliului elevilor că modificarea examenului de bacalaureat se va face doar dacă ei doresc acest lucru.
„Dacă se dorește modificarea bacalaureatului, acest lucru se va face numai cu semnătura voastră”, le-a spus Pop elevilor prezenți la consiliu.
Reprezentanții elevilor de clasa a XI-a din liceele bucureștene s-au pronunțat, săptămâna trecută, pentru păstrarea actualei formule de desfășurare a bacalaureatului, potrivit votului informal exprimat la o întâlnire de consultări pe această temă cu reprezentanții Ministerului Educației.
Potrivit Legii educației, adoptată în mandatul ministrului Daniel Funeriu, bacalaureatul diferențiat ar urma să intre în vigoare din 2016, adică începând cu generația de elevi care începe clasa a IX-a în anul șolar 2012-2013.
Federațiile sindicale din învățământul preuniversitar au cerut USL, printr-o scrisoare deschisă, modificarea sistemului de organizare a examenului de bacalaureat, astfel încât acesta să includă, din 2013, și probe scrise diferențiate, în funcție de profil și filieră, pentru a nu se repeta „rezultatele dezastruoase” de anul trecut.
„Reglementarea vine în întâmpinarea dorințelor elevilor, ale părinților acestora și ale cadrelor didactice, care au militat pentru susținerea examenului de bacalaureat la disciplinele pentru care elevii au optat în cursul învățământului liceal, iar nu la obiecte pe care nu au fost interesați să le studieze și nici nu aveau cum, având în vedere profilul unității de învățământ”, potrivit scrisorii deschise adresate USL și președinților PSD și PNL, Victor Ponta și Crin Antonescu, de liderii Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Federației „Spiru Haret” și Federației Educației Naționale (FEN).
Ministrul interimar al Educației, Liviu Pop, declara atunci că propunerea sindicatelor privind introducerea bacalaureatului diferențiat din 2013 este pertinentă, deoarece forma actuală a acestui examen nu mai este adaptată situației din sistemul de învățământ.
Pop preciza că propunerea de introducere a bacalaureatului diferențiat din 2013, și nu din 2016, așa cum prevede Legea educației, va fi discutată la nivelul Guvernului, urmând să fie și „dezbateri serioase cu elevii” pe acest subiect.