După ce muzica și stilul vestimentar din anii ’70 au câștigat tot mai mult teren, revenind la modă, așa-numita „manie vintage” cucerește un nou domeniu, cel al parfumurilor.
În ultima perioadă, tinerii britanici par să fi întors spatele produselor moderne, reprofilându-se spre parfumurile anilor ’70. Din câte se pare, nu este vorba doar de nostalgie, având în vedere că toți cei care se dau în vânt după aceste parfumuri sunt mai ales tinerii, care în acea perioadă nici nu veniseră pe lume. Supușii Majestății Sale, Regina Angliei, au întors spatele parfumurilor unor case celebre, preferând în schimb mai vechile Charlie, Brut sau Old Spice. Aceste adevărate piese de istorie sunt extrem de căutate pe site-ul de licitații eBay. Ca orice om de afaceri cu fler, comercianții britanici nu au ratat ocazia de a-și rotunji veniturile și au profitat de ocazie pentru a-și umple și ei rafturile cu astfel de produse. De exemplu, vechiul Old Spice, în sticla din ceramică albă și cu pulverizator, care a fost lansat în 1938 și până la sfârșitul anilor ’70 a devenit un accesoriu de neînlocuit pentru domnii ce doreau să fie mereu sexy, revine acum pe piață, în trei variante: Original, Sensitive și Whitewater. „Parfumurile de mult uitate sunt din nou căutate. Tinerii se dau în vânt după lucrurile retro, în încercarea de a se parfuma precum părinții lor în urmă cu peste 30 de ani”, au explicat reprezentanții departamentului de marketing al lanțului de magazine Superdrug.
Parfumurile părinților – preferatele copiilor
Una dintre cele mai puternice reveniri îi aparține deja miticului aftershave Brut, primul produs care a beneficiat de reclama unui personaj celebru. Pe atunci, producătorii făceau tot posibilul să îi convingă pe bărbați că dacă își dau cu puțin parfum nu înseamnă neapărat că sunt homosexuali. Pentru a înlătura această prejudecată, care în acea epocă era chiar o certitudine, a fost ales un personaj de o virilitate ce nu putea fi pusă la îndoială. Este vorba de atrăgătorul pugilist Henry Cooper, care se adresa bărbaților adevărați ca el spunând „Splash it all over” (Pulverizează-te peste tot). Echivalentul feminin al lui Brut era parfumul Charlie, la modă printre doamnele din toată lumea. Acum, parfumul lansat în 1973 de Revlon, care a ales-o drept imagine pentru campania publicitară pe Shelley Hack, protagonista serialului TV „Charlie’s Angel”, a revenit în atenția publicului, de data aceasta însă cu Claudia Shiffer, pe post de „purtătoare de cuvânt”.
Anii ’70 – pe val
Printre celelalte parfumuri care în anii ’70 făceau furori se numără și Opium, lansat de Yves St. Laurent în 1977, L’Air du temps, de la Nina Ricci, și Anais Anais, lansat la sfârșitul deceniului. În acea perioadă a existat o vie dispută legată de decizia producătorilor Cacharel de a-și denumi noul parfum, lansat pe piață în 1978, cu numele scriitoarei Anais Nin. Superdrug a dat o adevărată lovitură odată cu lansarea celorlalte parfumuri din anii ’70, foarte populare printre tineri, care se dau în vânt după Max Factor’s Maxi, Aviance Night Musk și Hi Karate, aftershave-ul folosit din abundență de domnii îmbrăcați în cămăși înflorate, siguri că acel parfum avea să le „deschidă” portița spre sufletul oricărei femei. În reclama din acea perioadă la Hi Karate apare un bărbat care încearcă să îndepărteze o admiratoare folosindu-se de niște mișcări din karate. O revenire în forță s-a constatat și pentru aftershave-ul Tabac, un parfum cu miros de țigară, simbol al unei perioade în care fumatul nu numai că nu era interzis, ci era considerat un obicei șic.
Click News



