Parfumuri care au făcut istorie



Parfumurile au reprezentat întotdeauna o lume învăluită în mister. Născute din combinații și rețete care sunt ținute secrete, parfumurile au capacitatea de a trezi senzații uimitoare.
Așa cum spune Patrick Süskind în cartea sa „Parfumul”, limbajul nu este întotdeauna capabil să descrie lumea mirosurilor. Toți suntem legați de una sau mai multe miresme, care fie fac parte din intimitatea noastră, fie ne amintesc de o persoană specială sau de un moment de neuitat. Mirosul este strâns legat de memorie și de experiențele sentimentale din viața noastră. Fiecare dintre noi păstrează amintirea mirosurilor care aparțin copilăriei. Vocația unui parfum este de a crea și de a însoți aceste emoții, încercând să ne învăluie într-o „haină” senzuală și seducătoare.
Aimé Guerlain, fiul unui parfumier parizian, a realizat în 1889 primul parfum cu elemente de sinteză. Această dată semnifică nașterea parfumului modern, așa cum este el perceput în zilele noastre. Se vorbește acum despre extract, parfum, apă de parfum, apă de toaletă sau apă de colonie. Prețurile acestora variază în funcție de reputația parfumului, dar și de concentrația de esență prezentă în recipient. Apa de parfum, spre exemplu, are între 12 și 15 la sută esență concentrată diluată în alcool de 90 de grade, în timp ce extractele de parfum depășesc 20 la sută.
Shalimar, un simbol al luxului
Câteva parfumuri au supraviețuit vremurilor și sunt considerate adevărate simboluri: Shalimar, Chanel No.5, Angel sau Miss Dior.
Shalimar este unul dintre primele parfumuri orientale și a fost creat în 1925 de Guerlain. Este considerat și în prezent drept unul dintre cele mai luxoase și apreciate parfumuri. Istoria apariției lui este inedită. În 1889, Aimé Guerlain a creat parfumul Jicky – primul realizat prin folosirea unor elemente de sinteză. Mai târziu, o rudă a vărsat din întâmplare câteva picături de vanilie într-o sticlă Jicky și astfel a apărut Shalimar. În compoziția lui sunt amestecate extracte de bergamotă, trandafir, iasomie, vanilie și cafea.
Chanel N°5, cel mai bine vândut
Chanel N°5 este parfumul cel mai bine vândut din lume de când a fost creat, în 1921, și până azi. Gabrielle Chanel i-a cerut unui faimos parfumier, Ernest Beaux, să facă „un parfum de femeie cu miros de femeie”, care să poată încarna eleganța eternă. Denumirea N°5 are și ea propria poveste. Beaux i-a prezentat lui Chanel două serii de miresme: una numerotată de la 1 la 5 și cealaltă de la 20 la 24. Coco Chanel a ales varianta 5 și astfel parfumul a primit numele de Chanel N°5. În plus, acesta a fost lansat pe piață pe 5.05.1921. Lista parfumurilor Chanel s-a îmbogățit cu timpul, cu noi succese: Pour Monsieur (1955), Chanel N° 19 (1970), Cristal (1974), N°5 Elixir Sensuel, Egoist și Platinium Egoist (masculin), cuplul Allure pour Homme (1996), Coco și Coco Mademoiselle (2001 și 2002), dar Chanel N°5 rămâne în continuare simbolul mărcii franțuzești.
Angel a revoluționat universul parfumurilor
Alt parfum care a făcut istorie este Angel, creat de Thierry Mugler. Acesta a declarat că a dorit să realizeze un parfum care să poată fi perceput de toată lumea în același fel și să provoace o senzație care să poată fi comparată cu dragostea, atât de senzuală încât să te facă să-ți vină să-l mănânci pe cel care îl folosește. Conținând mirosuri care nu fuseseră până atunci exploatate (caramelul, mierea, ciocolata amestecată cu patchouli), Angel a revoluționat universul parfumurilor.
Miss Dior, feminitatea absolută
Miss Dior este parfumul de referință al Casei Dior. A apărut în 1948, ca un omagiu pentru Catherine, sora lui Christian Dior. A fost creat pentru a sărbători libertatea, exprimând dorința de viață și feminitatea absolută. Este o aromă perfectă, care conține note de trandafir și iasomie. În aprilie 2005, miticul parfum a fost revitalizat prin lansarea lui Miss Dior Chérie, fără însă a i se altera natura. Miss Dior Chérie este și el un mare succes al casei franceze, un adevărat omagiu adus lui Christian Dior.