“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum…



“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum...
“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum...

Grădinița cu Program Normal din cadrul Școlii Gimnaziale Pătrăuți a participat, începând cu anul 2007, la Programul Lifelong Learning.
Proiectul școlar multilateral Comenius “Păpușile cu misiune verde”, care s-a derulat în perioada 2011-2013, a primit o finanțare de 15.000 de euro de la Comisia Europeană, prin intermediul Programului de Învățare pe Tot Parcursul Vieții (LLP), participând unități de învățământ preșcolar din România, Turcia, Slovenia, Islanda, Lituania, Portugalia, Spania, Belgia și Olanda.
Acest parteneriat s-a încheiat după doi ani de cooperare, obiectivele propuse s-au atins pe deplin, activitățile desfășurate la grădiniță, dar și în ”lumea largă”, au dus la dezvoltarea competențelor cheie ale tuturor actorilor implicați, iar rezultatele stau dovadă pentru munca depusă și pentru idealurile transformate în fapte concrete. Acest proiect a avut ca obiectiv principal facilitarea cunoașterii culturii și civilizației țărilor partenere prin intermediul participării active și directe, prin interacțiune și contact cu mediul educațional al fiecărei țări.
Nouă țări europene (Islanda, Lituania, Slovenia, România, Portugalia, Olanda, Belgia, Spania și Turcia) au fost implicate în acest proiect. Fiecare țară avea marioneta ei tradițională, care era personajul principal conectat la toate activitățile proiectului. Fiecare țară a ales un subiect de mediu, România a ales aerul, pe care să se concentreze, realizând marionete și o cutie experimentală care reprezintă acest subiect. Marionetele s-au rotit în funcție de un program stabilit. Fiecare păpușă a adus o valiză cu ea, care conținea întotdeauna un jurnal și un pașaport, împreună cu lucrurile de care avea nevoie pentru călătoria ei. Cutia conținea trei experimente, o poveste pe această temă, un cântec și materiale pentru a realiza o activitate artistică despre subiect. În perioada cuprinsă între primirea și expedierea cutiei, copiii au fost introduși în mai multe activități. În acest fel, copiii au învățat subiectul din țara de origine a marionetei.
Cadrele didactice au vizitat fiecare țară și au comparat propriile metode de predare și abordările pedagogice cu cele ale colegilor europeni. Pentru toate țările participante, acest proiect a oferit posibilitatea de a afla mai multe despre continentul nostru, despre țările partenere, cultura, limba și obiceiurile celorlalți, precum și îmbunătățirea cunoștințelor lor de mediu, oferind, de asemenea, posibilitatea de a furniza noi instrumente pedagogice de învățare de la fiecare, alte metode și abordări metodice. Cadrele didactice si-au îmbunătățit cunoștințele de limba engleză și abilitățile TIC, precum și cunoștințele despre structura educațională a țărilor partenere.
Tragem cortina și ne dăm mâna: profesori, elevi, directori, părinți, membri ai comunității locale din întreaga Europă și spunem într-un singur glas: cu toții am avut de câștigat din acest parteneriat european.
Propus ca o călătorie în viața preșcolarilor din țările implicate în proiect, tematica pune accentul pe stimularea interesului copiilor pentru ecologie, prin selectarea unor jocuri, rime, experimente, cântece, povești și legende cu specific național și transformarea acestora în activități la grupă. Activitățile, experimentele, cercetarea, dramatizarea, mobilitățile transnaționale, comunicarea, au condus la dezvoltarea competențelor cheie, la șlefuirea personalităților celor implicați, la descoperirea de noi talente și abilități, au schimbat mentalități și au deschis porți către noi colaborări și prietenii durabile.
Am început acest drum ca un grup de profesori și preșcolari atenți la organizare, la obiective, activități și rezultate și am încheiat ca un grup de prieteni cu inima deschisă către viitoare colaborări. Rezultatele finale, produsele finale realizate: crearea unor jucării – păpuși din materiale textile, reviste cuprinzând ilustrate si desene, poezii, rime, cântece cu caracter ecologic, DVD cu prezentarea unor imagini din grădinițele partenere, DVD – ”O zi din viața mea”, expoziții organizate cu diferite ocazii, calendare, newsletters, jurnalul proiectului – au fost un spectacol de talent, de muncă în echipă, de cooperare europeană, de unitate în diversitate, în care actorii nu mai erau preșcolari și profesori din nouă țări diferite, ci reprezentau o singură entitate.
Cortina a căzut, dar și actorii și spectatorii au plecat acasă cu un câștig imens: educație europeană, cultură, cooperare, personalitate și prietenie.
Coordonator, Prof. înv. preșc. Grațiela MEȘTERIUC
Grădinița cu Program Normal Pătrăuți


“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum...
“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum...
“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum...
“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum...
“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum...
“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum...
“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum...
“Păpușile cu misiune verde”de la Grădinița cu Program Normal Pătrăuți la final de drum...