Lucrări proaste

Pământul o ia la vale pe DN 17, de pe un versant recent consolidat



De deasupra zidului de beton ridicat pentru consolidarea dealului de lângă șosea au început să alunece pământ și pietriș
De deasupra zidului de beton ridicat pentru consolidarea dealului de lângă șosea au început să alunece pământ și pietriș

După ce ani de zile au fost nevoiți să suporte calvarul lucrărilor efectuate în ritm de melc, șoferii nu au parte de condiții normale de deplasare pe DN 17 nici măcar acum, după ce modernizarea șoselei a fost aproape finalizată. Au fost mai întâi probleme cu diferențele de nivel din carosabil, remediate abia după ce zeci de șoferi și-au avariat mașinile, iar acum un versant a început să o ia la vale, scepticii temându-se că acesta este doar începutul problemelor de acest gen.
Marți dimineață, în jurul orei 9.00, poliția a fost sesizată că DN 17 este parțial blocat la intrarea în comuna Sadova dinspre municipiul Câmpulung, pe sensul de mers Vatra Dornei – Suceava. De deasupra zidului de beton ridicat pentru consolidarea dealului de lângă șosea au început să alunece pământ și pietriș, o cantitate însemnată ajungând pe carosabil. Imediat, s-au luat măsuri de dirijare a traficului, fiind interzisă circulația pe sensul de mers de lângă deal.
La fața locului au fost chemați și specialiștii de la Secția Drumuri Naționale Câmpulung Moldovenesc, angajați ai primăriei locale, de asemenea fiind contactați și reprezentanții SCCF Grup Colas Iași, societatea care a lucrat în zonă.
Pământul și pietrișul au fost îndepărtate în timp relativ scurt, însă autoritățile nu au permis reluarea circulației în zona unde au fost probleme deoarece exista pericolul să aibă loc noi căderi.
Problemele cu acești versanți, semnalate din 2008 de ziarul nostru

Începând de ieri, reprezentanți ai societății ieșene și lucrători ai Ocolului Silvic Pojorâta au trecut la tăierea copacilor de pe versant, operațiunea fiind demarată de urgență pentru ca nu cumva vreunul dintre aceștia să fie antrenat în alunecarea de teren și să ajungă pe șosea. Peste 20 de arbori au fost tăiați, iar operațiunea va continua și astăzi, urmând a fi extinsă și la alți versanți din apropiere consolidați cu ziduri de beton. Lucrările de consolidare din zonă au fost efectuate, pe anumite porțiuni, de firma grecească Mochlos.
Ziarul nostru a semnalat încă din 2008 faptul că zidurile de sprijin, protecție și susținere de pe DN 17, atât cele de la ieșirea din Câmpulung Moldovenesc, cât și cele din zona Mestecăniș, sunt de proastă calitate, pe anumite porțiuni înclinându-se spre șosea. Încă de atunci, existau foarte multe semne de întrebare referitoare la felul în care s-a lucrat și la cât vor ține lucrările, iar problemele de acum nu fac decât să confirme ceea ce spuneau atunci specialiștii care nu aveau nimic de ascuns.
De altfel, din informațiile pe care le deținem, dându-și și ei seama că lucrarea nu a fost realizată corect, reprezentanții firmei ieșene iau în calcul varianta de a propune proiectantului modificarea zidului până la un unghi de 45 de grade, ceea ce ar înlătura pericolul ca pământul să mai ajungă pe șosea.
Dezghețul, țap ispășitor pentru alunecările de teren

Cel puțin deocamdată, firma care a lucrat la versantul cu probleme este tratată blând de autorități.
Liliana Dranca, șefa Secției Câmpulung Moldovenesc a Companiei Drumuri Naționale, a pus căderile de pământ și pietriș pe seama vremii.
„Acolo s-au făcut lucrări ample, și orice săpătură schimbă echilibrul zonei respective. Apoi, aceste căderi de pământ și pietriș s-au produs pe fondul dezghețului din ultimele zile, nu ne putem pune contra vremii”, a declarat Liliana Dranca, care a evitat să se pronunțe referitor la calitatea lucrărilor efectuate de muncitorii de la SCCF Grup Colas Iași. Ea a precizat totuși că societatea ieșeană are drumul în administrare, mai având de terminat câteva lucrări, ceea ce înseamnă că are misiunea de a efectua toate intervențiile pentru remedierea problemelor.
Porțiunea de drum național 17 dintre Sadova și Iacobeni a fost recepționată în luna decembrie a anului trecut, cu mențiunea că mai rămăseseră de efectuat „corectări” privind agresiunea asupra mediului ambiant, semnalizări privind servicii și locații turistice, plus alte operațiuni considerate de mai mică importanță.



Recomandări

Firma care reabilitează clădirile la Salina Cacica a fost amendată de Garda de Mediu pentru depozitarea neconformă a deșeurilor

Firma care reabilitează clădirile la Salina Cacica a fost amendată de Garda de Mediu pentru depozitarea neconformă a deșeurilor
Firma care reabilitează clădirile la Salina Cacica a fost amendată de Garda de Mediu pentru depozitarea neconformă a deșeurilor

Cockteil… cu amor, umor și poezie. Istorii ițcănene (1)

Traficul greu este restricționat pe DN 17, dinspre Poiana Stampei spre Bistrița Năsăud, pentru îndepărtarea zăpezii de pe carosabil

Traficul greu este restricționat pe DN 17, dinspre Poiana Stampei spre Bistrița Năsăud, pentru îndepărtarea zăpezii de pe carosabil
Traficul greu este restricționat pe DN 17, dinspre Poiana Stampei spre Bistrița Năsăud, pentru îndepărtarea zăpezii de pe carosabil

Președintele CJ, Gheorghe Șoldan, și-a prezentat primul bilanț: „Împreună cu echipa mea, am pus bazele unor proiecte importante pentru județul Suceava”

Gheorghe Șoldan a mers la Viena pentru a discuta cu reprezentanții Wizz Air despre noi zboruri de la Suceava
Gheorghe Șoldan a mers la Viena pentru a discuta cu reprezentanții Wizz Air despre noi zboruri de la Suceava