Palatul Parlamentului, Ateneul Român, Opera Națională și alte instituții din peste 40 de orașe sting luminile, sâmbătă seară, pentru Ora Pământului, campanie care va fi marcată prin concerte la lumina lumânărilor, torțelor și lampioanelor, spectacole și concursuri.
Campania „Ora Pământului” are loc în 2012 sub sloganul „Schimbarea suntem noi!”, instituțiile de stat și private, dar și oamenii fiind chemați să stingă luminile, sâmbătă seară, între orele 20.30 și 21.30, ca semnal de alarmă față de problemele mediului.
Campania Earth Hour, care în 2010 a reușit să atragă aproximativ 1,3 miliarde de oameni din 128 de țări, este o acțiune de conștientizare a problemelor mediului înconjurător generate de activitatea umană.
Sâmbătă, între orele 20.30 și 21.30, România se alătură mapamondului, „lăsând Pământul să respire”. Astfel, 41 de orașe din România sărbătoresc Ora Pământului, respectiv: Bistrița, Adjud, Aiud, Alba-Iulia, Arad, Bacău, Baia Mare, Botoșani, Brăila, Brașov, București, Băile Tușnad, Calafat, Cluj-Napoca, Constanța, Drobeta-Turnu Severin, Deva, Focșani, Galați, Giurgiu, Horezu, Iași, Oradea, Panciu, Roșiorii de Vede, Piatra Neamț, Pitești, Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Roman, Salonta, Slatina, Satu Mare, Sighișoara, Slobozia, Târgoviște, Timișoara, Vatra Dornei, Tulcea, Turda și Vaslui.
În toate cele 41 de orașe, municipalitățile vor întrerupe iluminatul instituțiilor publice și al clădirilor emblematice și vor promova ideea stingerii luminilor în rândul instituțiilor private, încurajând, totodată, cetățenii, să repete acest gest simbolic în locuințele lor.
În București vor stinge luminile, în mod simbolic, Palatul Parlamentului, Ateneul Român, Opera Națională, Biblioteca Centrală Universitară, Biblioteca Națională, British Council, Institutul Italian de Cultură, Institutul Cultural Român, Muzeul Antipa, dar și sedii de companii.
În parcurile Izvor, Drumul Taberei și Crângași vor avea loc concerte la lumina lumânărilor, torțelor și lampioanelor, spectacole, concursuri și jonglerii.
Totodată, mai multe hoteluri, cafenele și restaurante invită clienții să petreacă o seara la lumina lumânărilor.
Earth Hour – Ora Pământului este o campanie desfășurată la nivel mondial și face parte din cadrul acțiunilor de conștientizare a problemelor mediului înconjurător generate de activitatea umană. Evenimentul se organizează în ultima sâmbătă a lunii martie a fiecărui an.
„Anul 2012 ne aduce în etapa unei schimbări într-un sens profund. Este momentul înțelegerii că schimbarea reală stă în puterea fiecaruia mai mult decât a trage un semnal de alarmă. Am conștientizat în urmă cu un an puterea uimitoare, excepționala și minunată, de sincronizare a vointți a peste 1,3 miliarde de persoane, a căror conștiință era interconectată de strigatul la unison, de o simplitate profundă, că viața întrece ca prioritate orice altceva. Acum e timpul să trecem la pasul următor. O schimbare durabila va putea să apară în lume atunci când oamenii vor adopta alte modele de gândire și comportament. Aceste noi modele de a se raporta la mediul înconjurător nu trebuie să fie valabile doar o singură zi, ci trebuie să facă parte din modul nostru de a fi”, susțin inițiatorii campaniei, care în acest an are loc sub sloganul „Schimbarea suntem noi! Fiecare, eu, tu, împreună!”.
Astfel, instituțiile și oamenii sunt chemați, sâmbătă seară, să stingă pentru o oră luminile exterioare și interioare, să deconecteze echipamentele electronice aflate în stand-by și să schimbe modul de a relaționa cu mediul.
Denumită în 2007 Earth Hour, manifestarea se desfășoară anual la nivel mondial și își propune să determine factorii de decizie guvernamentali să recurgă la măsuri ferme pentru stoparea fenomenului de încălzire globală.
An de an, sub sloganul „Lasă Pământul să respire!”, s-a urmărit implicarea instituțiilor publice, societăților din toate domeniile de activitate, precum și a cetățenilor într-un demers care să producă schimbarea mentalității asupra mediului înconjurător.
Dezvoltată în 2007, în Sydney, Earth Hour și-a demonstrat impactul prin reducerea consumului de energie cu 10,2%, echivalent cu scoaterea de pe șosele a peste 48.000 de autovehicule.
În 2008, 50 de milioane de oameni au ales să celebreze acest moment, iar în 2009, sute de milioane de oameni, din 88 de țări și peste o mie de orașe au stins lumina pentru a trimite un mesaj puternic despre necesitatea de prevenire a schimbărilor climatice.
În 2011, la campanie s-au alătura peste 1,3 miliarde de persoane, iar în 2012 se dorește depășirea acestei cifre.