Fenomenele meteorologice înregistrate săptămâna trecută au produs pagube uriașe în rețeaua de distribuție a energiei electrice a E.ON Moldova, numărul mare al consumatorilor afectați ducând la blocarea liniilor telefonice de semnalare a deranjamentelor.
Rafalele puternice de vânt și precipitațiile abundente au provocat pagube însemnate în rețelele de distribuție a energiei electrice din județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui, iar pentru repunea în funcțiune a acestora au fost necesare lucrări de reparații în regim de urgență de peste500.000 de lei(5 miliarde de lei vechi).
Conform reprezentanților E.ON, marea majoritate a avariilor din sistemul de distribuție a energie electrice precum și a deranjamentelor izolate au fost cauzate de prezența vegetației în vecinătatea rețelelor aeriene de energie electrică. Astfel, vegetația și corpurile străine purtate de vânt au generat defecțiuni ale instalațiilor și echipamentelor și au condus la numeroase întreruperi în alimentarea cu energie electrică.
Număr record de apeluri la deranjamente
În această perioadă, numărul echipelor E.ON Moldova Distribuție a fost suplimentat, iar, în plus, E.ON a apelat și la firme prestatoare de servicii, pentru ca avariile și deranjamentele să fie cât mai repede remediate, în vederea reluării alimentării cu energie electrică a zonelor afectate.
Cu toate acestea, în numeroase localități furnizarea energiei electrice a fost reluată chiar și după trei-patru zile.
Așa se face că numărul de apeluri la serviciul deranjamente al companiei a ajuns la valori record în această perioadă.
Mai exact, numărul de apeluri înregistrate zilnic a fost de peste 20 ori mai mare decât media zilnică a apelurilor înregistrate anul trecut.
Suplimentarea personalului de la relații cu clienții nu a rezolvat problema, pentru că, din cauza numărul extrem de mare de apeluri, preluarea acestora nu a fost posibilă pentru toți reclamanții.
“E.ON Moldova Distribuție asigură consumatorii că a făcut toate eforturile posibile, alocând importante resurse umane și materiale pentru remedierea avariilor și reluarea în timpul cel mai scurt posibil a alimentării cu energie electrică a consumatorilor afectați de fenomenele meteorologice extreme din ultima perioadă. Totodată, compania noastră va analiza situația creată în această perioadă pentru a lua măsurile necesare diminuării impactului condițiilor meteo extreme asupra alimentării cu energie electrică a consumatorilor”, se arată într-un comunicat trimis de E.ON, în urma celor întâmplate.