Pagani se numără printre puținii constructori care i-au „umilit” pe corifeii clasei sportive, Ferrari și Lamborghini. Cu o istorie de doar 10 ani în sectorul producției de automobile, marca italiană cu sediul la Modena a atras atenția prin stilul personal și caracteristicile de top oferite.
Zonda, modelul care i-a adus notorietatea, se bucură de o mulțime de declinări, însă dintre toate se remarcă seria specială Cinque, care de altfel urmează să încheie un ciclu productiv care numără în total doar 100 de exemplare. Ediția limitată cuprinde și versiunea exotică după ce anterior italienii au lansat versiunea coupe.
Zonda Cinque Roadster este posesorul unui propulsor de 678 CP, ceea ce îl face cel mai puternic roadster de serie din lume. Motorul de origine Mercedes-Benz, o unitate V12 dezvoltată de AMG, permite decapotabilei să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde și să ruleze cu o viteză maximă de 343 km/h. Cei 780 Nm furnizați de motor ajung la puntea spate prin intermediul unei cutii robotizate cu acționare secvențială.
Zonda Cinque Roadster cântărește doar 1.210 kg și beneficiază de cele mai scumpe și avansate echipamente care pot figura pe un supercar. Suspensiile confecționate din magneziu și titaniu, frâne ceramice autoventilate, scaune din piele fină combinată cu inserturi din fibră de carbon, sistemul de frânare servo-hidraulic dezvăluie pasiunea italienilor de la Pagani pentru perfecțiune.
O adevărată vitrină tehnologică Zonda Cinque Roadster promite performanțe uluitoare: accelerație 0-200 km/h în 9,6 secunde, timp de frânare de la 100 la 0 km/h în 2,1 secunde, și de la 200 la 0 km/h în 4,3 secunde. Supercarul dispune de o caroserie monococă fabricată integral din fibră de carbon și titaniu.
La fel ca și în cazul versiunii coupe, Pagani a produs doar cinci exemplare Zonda Cinque Roadster, la un preț de 1,3 milioane de euro.