Organizații de protecție a consumatorilor din Europa au lansat o campanie împotriva Apple



Organizații de protecție a consumatorilor din 11 țări europene au lansat o campanie coordonată împotriva Apple, pentru schimbarea manierei în care grupul informează cumpărătorii de tablete și smartphone-uri despre garanțiile la care au dreptul, relatează Reuters.
Potrivit organizațiilor, Apple nu informează clar cumpărătorii că au dreptul la garanții pentru produsele cumpărate, fiind probabil ca oamenii să plătească pentru o garanție suplimentară.
„Informarea incompletă poate avea un rol determinant în decizia cumpărătorului de a aplica pentru un plan de protecție AppleCare”, potrivit organizației belgiene Test-Achats.
Organizațiile, din țări precum Olanda, Spania, Germania și Belgia, au trimis notificări oficiale Apple, pentru a determina grupul să modifice felul în care prezintă garanțiile oferite.
Aceste servicii diferă de la o țară europeană la alta. Astfel, în Belgia și Italia cumpărătorii beneficiază de o garanție de doi ani, în timp ce în Olanda acest serviciu este oferit pe toată durata de funcționare a produsului.
Organizațiile din Belgia și Olanda au avertizat că ar putea acționa în justiție Apple, dacă grupul nu va schimba sistemul de informare.
În decembrie, un tribunal din Italia a amendat Apple cu 900.000 de euro, pentru că nu a informat corect cumpărătorii despre drepturile la garanții și asistență tehnică.
Reprezentanții Apple au refuzat să comenteze.
Acțiunile Apple sunt în creștere cu 1,2%, la 593,37 dolari pe unitate, după ce compania a anunțat că va plăti dividende pentru prima dată din 1995, începând cu trimestrul iulie-septembrie, care ar totaliza aproximativ 2,4 miliarde de dolari dacă s-ar raporta la profitul din ultimele trei luni ale anului trecut.
Compania americană, care dispune de rezerve de aproape 100 de miliarde de dolari, a anunțat luni că va plăti un dividend trimestrial fix de 2,65 dolari pe acțiune și că va răscumpăra în următorii trei ani acțiuni de 10 miliarde de dolari.