Numărul de personal din Cancelaria premierului va fi redus de la 313 posturi la 167 angajați, iar bugetul pentru transportul demnitarilor între București și localitatea de domiciliu va fi plafonat la nivelul cheltielilor de anul trecut, de 84.640 lei, a declarat șeful Cancelariei, Cătălin Baba.
Reducerea de personal, într-un interval cuprins între 45 și 60 zile, și plafonarea bugetului au fost decise în ședința de miercuri a Guvernului.
„Am cerut rapoarte de activitate pe 2008 din partea angajaților Cancelariei și am constatat că acestea cuprind o jumătate de pagină sau trei sferturi de pagină. Am constatat că au existat persoane angajate care veneau o dată pe lună sau o dată la două luni la serviciu”, a spus Baba.
El a arătat că funcționarii sunt evaluați de către noi angajați ai Cancelariei, cu licențe în administrație publică, finanțe publice, științe juridice și economice, și că a făcut demersuri și pe lângă Agenția Funcționarilor Publici, pentru ca persoane care doresc să se transfere din Cancelaria premierului să nu mai fie supuși procedurilor de concediere colectivă și să se poată transfera direct în alte posturi și la alte instituții.
În privința eliberării din funcție a angajaților care cumulează pensia cu salariul, șeful Cancelariei a arătat că procedurile vor fi derula ” cu înțelepciune”, fără să fie afectat modul de funcționare a aparatului de lucru.
Angajații Cancelariei care vor fi eliberați din funcție, prin concediere colectivă, vor primi salarii compensatorii.
Guvernul a mai decis, miercuri, ca Departamentul de Control al Guvernului, subordonat Cancelariei premierului, să fie transformat în Corp de Control în structura Secretariatului General al Guvernului.
Șeful Cancelariei premierului a dispus începerea procedurilor de desființare a posturilor vacante din structură și eliberarea din funcție, începând cu 9 februarie, a angajaților care cumulează salariul cu pensia, urmând ca funcționarii guvernamentali să susțină un test de verificare a cunoștințelor, au declarat, marți, agenției MEDIAFAX, surse guvernamentale.
Testul scris va fi susținut de funcționarii încadrați cu contract individual de muncă în departamentele, compartimentele și direcțiile Cancelariei, în fața unei comisii formate din consilieri personali din cadrul structurii.
Decizia de organizare a unei astfel de examinări a fost motivată prin „noile obiective ale Cancelariei premierului în contextul actual al evoluției economice interne și cu scopul eficientizării activității”.
Testul va fi susținut, printre altele, de către angajații Oficiului pentru Gestionarea Relațiilor cu Republica Moldova, Compartimentului de Analiză și Planificare Politică, Departamentului pentru Lupta Antifraudă, Departamentului Purtătorului de Cuvânt al Guvernului, Direcției Resurse Umane, Compartimentului pentru Probleme de Securitate Națională, Departamentului pentru Dialog Social, Direcției Protocol, Serviciului de Informații Clasificate.
Potrivit surselor citate, angajaților Cancelariei li s-a mai cerut să prezinte o situație centralizată a activității desfășurate în perioada 3 ianuarie-9 februarie 2009. În același timp, va trebui prezentat un raport centralizat zilnic care să cuprindă obligatoriu planificarea activității care urmează să fie desfășurată în ziua respectivă și prezentarea distinctă a activităților derulate în ziua anterioară.
Solicitările sunt motivate prin „proiectarea unei imagini cât mai clare cu privire la activitatea desfășurată de angajații Cancelariei, în scopul eficientizării”.
Făcând referire la situația de criză și reducerea cheltuielilor în administrația publică centrală, șeful Cancelariei a mai decis un program clar de lucru pentru angajați de luni până vineri, între orele 09.00-18.30, cu o pauză de masă de 1 oră și 30 minute, toți angajații fiind obligați să semneze condica de prezență la intrarea și ieșirea din clădirea Guvernului.
„Angajații pot părăsi instituția numai în interes de serviciu sau în pauza de masă. Se eliberează bilete de ieșire din instituție, în interes de serviciu”, se arată într-un ordin semnat de șeful Cancelariei.
Funcționarii guvernamentali au fost totodată înștiințați că orele suplimentare prestate la solicitarea angajatorului peste programul normal de lucru vor fi compensate cu ore libere plătite și că, din cauza situației financiare și a crizei economice care au impus diminuarea bugetului Cancelariei, nu vor mai fi acordate sporuri ce nu sunt prevăzute expres în acte normative și nici prime.
Vor fi stabilite noi criterii de evaluare a performanțelor pentru toate structurile din cadrul Cancelariei, iar cheltuielile aferente deplasărilor, telefoanelor mobile și mașinilor de serviciu vor fi reduse.
Șeful Cancelariei, Cătălin Baba, a declarat, săptămâna trecută, agenției MEDIAFAX, că schema de personal a structurii va fi redusă de la 304 posturi la 144-154 locuri, pe baza unei evaluări a activității angajaților, odată cu diminuarea cheltuielilor aferente consumului de benzină la mașinile Guvernului și a numărului de minute alocate pentru telefonia mobilă.
El a arătat că nu intenționează să recurgă la disponibilizări de personal, deoarece mai mulți angajați „vor pleca singuri dacă sunt puși la treabă”.
Proiectul de buget pentru 2009 al Cancelariei premierului indică o scădere cu 20% a cheltuielilor de personal, de la 26,8 milioane lei la 21,4 milioane lei, cu bugete diminuate pentru ore suplimentare (doar 302.000 lei, cu 85% mai puțin comparativ cu suma alocată în 2008), salarii de merit (38.000 lei, cu 83% mai puțin), prime de vacanță (230.000 lei, cu 70% mai puțin).
Creșteri de bugete sunt înregistrate în cazul cheltuielilor cu fondul de premii (de la 1,4 milioane lei la circa două milioane lei, un plus de 36%), alocații pentru transportul la și de la locul de muncă (350.000 lei față de 85.000 lei în 2008, cu 311% mai mult), alocații pentru locuințe (creștere de 442%, de la 28.000 lei la 152.000 lei), locuința de serviciu folosită de salariat și familia sa (de la 129.000 lei la 400.000 lei, cu 210% mai mult ca în 2008).