– Potrivit actualelor marcaje, pentru a ocoli un pod unde limita este de 8,5 tone, vehiculele de mare tonaj sînt îndreptate către un pod, cel de la Sadova, unde limita de tonaj este de 4,5 tone
– Prefectul de Suceava, Orest Onofrei, a spus că a constatat că varianta ocolitoare stabilită pe traseul Suceava-Rădăuți-Sadova-Vatra Dornei este improprie
– ”În mod normal ar trebui făcută o rută ocolitoare la această variantă ocolitoare”, a spus Onofrei
Problemele legate de stabilirea unei rute ocolitoare pentru traseul Suceava-Vatra Dornei continuă să ridice probleme autorităților județene. În acest sens, prefectul de Suceava, Orest Onofrei, a declarat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că deși în momentul de față Secția de Drumuri Naționale din Cîmpulung Moldovenesc a stabilit un traseu rută ocolitor, acesta nu este complet viabil și funcțional. Aceasta deoarece potrivit actualelor marcaje, pentru a ocoli un pod unde limita este de 8,5 tone, vehiculele de mare tonaj sînt îndreptate către un pod, cel de la Sadova, unde limita de tonaj este de 4,5 tone. Orest Onofrei și-a exprimat nemulțumirea față de activitatea celor din conducerea Secției de Drumuri Naționale din Cîmpulung Moldovenesc, precizînd că unele măsuri adoptate de către aceștia sînt doar pentru „a-și acoperi răspunderea”, fără a lua în calcul efectele deciziilor luate.
Prefectul de Suceava a mai precizat că în zona municipiului Suceava sînt amplasate indicatoare care indică o rută ocolitoare pentru vehiculele de mare tonaj pe traseul Suceava-Vatra Dornei în condițiile în care, pe drumul european E576, pe podul peste rîul Moldovița din comuna Vama, limita de tonaj este de 8,5 tone.
„Interesant este că varianta ocolitoare stabilită de ei, pe lîngă că presupune un ocol de cîteva zeci de kilometri, duce spre un pod, peste rîul Moldova, în comuna Sadova, unde restricția de tonaj este de 4,5 tone. Nu cred că este normal”, a spus Onofrei. El a mai spus că în mod normal ar trebui făcută o rută ocolitoare „la această variantă ocolitoare”. Prefectul de Suceava a mai precizat că soluția adoptată de conducerea Secției de Drumuri Naționale Cîmpulung Moldovenesc arată că problema a fost tratată superficial. Orest Onofrei a spus că a constatat că varianta ocolitoare stabilită de Secția de Drumuri Naționale Cîmpulung Moldovenesc, pe traseul Suceava-Rădăuți-Sadova-Vatra Dornei, este improprie, în condițiile în care, între Sucevița și Moldovița, terasamentul a fost afectat de alunecări, pe unele porțiuni circulația fiind efectuată pe un singur fir.
Prefectul de Suceava a precizat că va lua legătura cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale pentru a stabili împreună ce intervenții sînt necesare pentru refacerea acestor porțiuni de drum, dar și pentru consolidarea podurilor rutiere afectate de inundații.
„Dacă cei de aici nu sînt în stare să stabilească soluții, să vină șefii lor de la București să facă treabă în locul lor”, este concluzia trasă de prefectul de Suceava.