Ministerul Educației a publicat pe site-ul instituției ordinul prin care sunt stabilite criteriile de performanță pentru evaluarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar conform căruia evaluarea va fi realizată în două etape la încheierea fiecărui an școlar.
Ordinul Ministrului Educației 4595/2009 a fost publicat în 22 iulie și prevede evaluarea în două etape.
Prima etapă vizează completarea fișei de evaluare de către cadrul didactic (autoevaluare), de către șeful direct (evaluarea colegială, după caz, a responsabilului de comisie metodică, șefului de catedră, directorului adjunct ) și de către conducătorul unității de învățământ.
A doua etapă constă într-un interviu de evaluare. Acesta va fi realizat în fața consiliului de administrație al unității de învățământ, în care se va completa fișa finală de evaluare, prin medierea diferențelor existente între cele trei aprecieri.
Asociația EDU CER critică faptul că acest ordin nu include printre criterii și pe cel privind progresul școlar al elevilor, iar evaluarea satisfacției beneficiarilor de educație reprezintă doar 4% din punctajul pe care trebuie să-l îndeplinească un cadru didactic.