Orban: În planul de achiziții pentru publicitate la MT erau inițial 1,2 milioane euro, acum sunt 2,6



Președintele Comisiei Udrea, Ludovic Orban, a declarat, miercuri, că există modificări între planul de achiziții din martie și cel din iunie de la Ministerul Turismului, arătând că în acest plan suma prevăzută pentru publicitate a crescut de la 1,2 milioane euro la 2,6 milioane euro.
„Sunt modificate sume. Am să vă dau un singur exemplu. Inițial, în planul de achiziții pentru publicitate era trecută o sumă de aproximativ 1,2 milioane de euro, care a fost modificată și, la ora actuală, la cheltuieli de publicitate internă și internațională sunt aproape 2,6 milioane de euro”, a precizat Orban, după ședința comisiei, la care presa nu a avut acces.
El a menționat că sunt și alte modificări, dar aceasta este cea semnificativă.
„A tăiat din planul de achiziții suma de 65.000 de euro, suma care era prevăzută pentru perdele în al doilea plan de achiziții din 10 iunie și a ștampilat și a semnat. A tăiat în mod evident după ce a fost întocmit planul de achiziții, pentru că, dacă ar fi operat modificarea în momentul adoptării planului de achiziție, nu ar mai fi apărut în planul de achiziție acel articol cu clasificația bugetară care îi permitea să cheltuiască 65.000 de euro. După opinia mea, scoțând orice euro din planul de achiziții pentru acest tip de cheltuială în momentul de față, dacă a efectuat cheltuiala legală, nu are bază legală pentru cheltuielile respective”, a explicat președintele comisiei parlamentare de anchetă care verifică sumele cheltuite de Ministerul Turismului.
Deputații din comisia de anchetă au decis, miercuri, să o invite la audieri pe Elena Udrea, ministrul Turismului, în data de 20 august.