Câmpulung Moldovenesc

Orașul în care se vor plăti și parcările dintre blocuri



Ovidiu Tudorici: „Primăria ne dă infrastructura, restul, amenajarea, întreținerea și exploatarea îl facem noi”
Ovidiu Tudorici: „Primăria ne dă infrastructura, restul, amenajarea, întreținerea și exploatarea îl facem noi”

După ce s-au „plantat” indicatoare de interzicere a opririi în fața principalelor magazine și unități comerciale, din municipiul Câmpulung Moldovenesc, dar și pe principala arteră care traversează orașul, după ce s-a dat mână liberă „hingherilor” de mașini, aduși de la Botoșani, chipurile, să facă ordine în trafic, câmpulungenilor li se mai pregătește o surpriză: vor trebui să plătească și pentru parcările dintre blocuri.
Acest lucru este prevăzut chiar în contractul de concesiune a serviciului public de amenajare, întreținere și exploatare a locurilor de parcare de pe raza municipiului Câmpulung Moldovenesc, serviciu care a ajuns pe mâna fostului viceprimar Ovidiu Tudorici, cel care a inițiat toată afacerea pe vremea când făcea parte din conducerea primăriei.
Tudorici, care l-a cooptat în afacerea parcărilor și pe Iulian Juncănaru, șeful “hingherilor” de mașini, și-a anunțat recent intenția de a intra în exploatare și parcările dintre blocuri, așa-zisele parcări de reședință.
“Vor fi parcări pentru locatarii blocurilor din zonă. Primii care au dreptul sunt cei din blocul de lângă parcare. Apoi, dacă sunt solicitări și din alte părți, numai în condițiile în care renunță mai mulți din zonă, se va organiza o licitație, dacă sunt mai mulți pe un loc. Primăria ne dă infrastructura, restul, amenajarea, întreținerea și exploatarea îl facem noi. Aici intră marcaje, semne de circulație, curățenie… astea le preluăm noi”, ne-a declarat Ovidiu Tudorici.
Cât vor trebui să plătească câmpulungenii
Potrivit contractului semnat în vara lui 2008 între primarul Gabriel Constantin Șerban și Wili Victor Zettel, administratorul din acea vreme al firmei SC Eco Paper SRL, taxa pentru fiecare loc din parcările dintre blocuri este de 85 de lei pe an, iar pentru persoanele juridice, de 140 de lei pe an.
Între timp, SC Eco Paper SRL a fost preluată de Ovidiu Tudorici și soția sa, în afacere intrând ca asociat și Iulian Juncănaru, patronul firmei SC Hi Speed Recovery SRL, firma din Botoșani care a primit undă verde de la primărie să ridice mașinile parcate neregulamentar.
Dată fiind relația de prietenie dintre Wili Victor Zettel și Ovidiu Tudorici, multe voci din Câmpulung Moldovenesc susțin că primul a fost doar un interpus în această afacere ale cărei baze au fost puse pe vremea când Tudorici era viceprimar.
La Câmpulung, sunt taxate și autobuzele pentru fiecare stație în care opresc
Una peste alta, la Câmpulung Moldovenesc, problema parcărilor a fost o prioritate a autorităților locale, înaintea celorlalte probleme cu care se confruntă câmpulungenii. Într-un oraș cu majoritatea străzilor pline de gropi, blocuri ANL finalizate, dar nelocuite din lipsa utilităților, cu mii de localnici care se încălzesc încă la sobă, cu stive de lemne pe lângă bloc, cu mirosuri insuportabile, mai ales vara, de la stația de epurare, afacerile cu „hingherii” de mașini și locuri de parcare doar contra cost sunt cât se poate de suspecte.
La Câmpulung, potrivit aceluiași contract amintit anterior, până și operatorii de transport public local trebuie să plătească 100 de lei pe lună – taxă de închiriere stație.
În prezent, în Câmpulung, sunt patru parcări cu plată, cu aproximativ 100 de locuri de parcare, taxa de parcare fiind de 1,5 lei/oră/mijloc de transport.