Opt dosare au fost înregistrate de la începutul anului la Colegiul Județean al Medicilor (CJM) Suceava, printre cei care au înaintat sesizări numărându-se și două doctorițe care se acuză reciproc, în cazuri separate, de faptul că nu-și îndeplinesc corect atribuțiile de serviciu.
Potrivit responsabililor de la CJM, într-un caz un pacient l-a reclamat pe unul dintre medicii de la Secția de boli infecțioase a Spitalului Suceava că l-ar fi externat mai repede. Pacientul, bolnav cronic, s-a plâns că ar fi trebuit să stea în spital 11 zile, însă perioada de spitalizare i-a fost scurtată nejustificat cu două zile. „Sesizarea a fost făcută în luna ianuarie, la Casa de Asigurări de Sănătate, care a orientat-o către noi. Pacientul suferea cu ficatul și urma în spital un tratament de menținere. Medicul hotărăște momentul la care se face externarea, în funcție de evoluția bolii, însă vom investiga cele sesizate”, a precizat juristul CJM, Andreea Munteanu.
Și-a reclamat medicul de familie pentru o eroare în completarea biletelor de trimitere
Într-o altă situație, un pacient din Suceava a sesizat că medicul său de familie i-a completat eronat biletele de trimitere către două clinici universitare. Bolnavul s-a prezentat la doctor în prima zi de lucru din 2012, fără a avea programare, și a cerut să i se elibereze două documente în baza cărora să poată beneficia în Iași de servicii de chirurgie plastică și endocrinologie. „La cabinet era foarte aglomerat, iar din cauza stresului și a volumului mare de muncă medicul a greșit la completarea biletelor de trimitere. El a inversat practic diagnosticele, însă, a doua zi, la sesizarea pacientului, a făcut rectificarea necesară. Totuși, bolnavul l-a reclamat la Colegiu”, a explicat Andreea Munteanu.
Supărat pe medicul specialist pentru că a refuzat să-i interpreteze un set de analize
Un alt dosar din acest an l-a vizat pe unul dintre medicii de la ambulatoriul de specialitate al Spitalului Suceava, acuzat de un pacient cu cancer de faptul că a refuzat să-i interpreteze niște analize. Responsabilul CJM a explicat că bolnavul s-a prezentat în ambulatoriu cu bilet de trimitere de la medicul de familie, însă pentru a-și forma o opinie cu privire la starea sa de sănătate, specialistul i-a cerut și alte documente medicale, pe care pacientul nu a mai fost de acord să le aducă: „Bolnavul avea o infecție, iar medicul dorea să afle cauza și să-i dea un tratament. Avea nevoie să știe tot contextul, simpla interpretare a analizelor nu era suficientă, nu îl ajuta pe bolnav”.
A reclamat că tatăl său a decedat în Spitalul Suceava din cauza nepăsării unor medici și asistenți
Într-un alt dosar, dr. Daniela Drăgan, medic oftalmolog în Fălticeni, a reclamat la Colegiul Județean al Medicilor că tatăl său a decedat în Spitalul Suceava din cauza nepăsării unor medici și asistenți. În sesizarea sa, dr. Daniela Drăgan a arătat cum tatăl său, Vasile Humă, internat pe secția de Gastroenterologie, la medicul Octavian Pop, a stat în spital o săptămână fără a i se face analizele și a i se administra vreun medicament. Ulterior, dr. Daniela Drăgan, care adusese acest caz și la cunoștința opiniei publice, printr-o scrisoare deschisă, și-a retras plângerea formulată către CJM.
O altă reclamație din 2012 îl vizează pe un medic de familie din mediul rural, acuzat de rudele unuia dintre bolnavii înscriși pe listele sale că nu eliberează rețete subvenționate de stat.
Decesul unui pacient cu limfom, motiv de autosesizare din partea Colegiului Medicilor
Într-un alt dosar înregistrat în acest an, Colegiul Județean al Medicilor este cel care se sesizează. Cazul care a intrat în atenția responsabililor CJM vizează un pacient cu limfom decedat la scurt timp de la stabilirea diagnosticului.
Andreea Munteanu a declarat: „Un medic infecționist de la un spital din județ îi pune unui pacient un diagnostic prezumtiv de limfom. Trimite bolnavul la clinica oncologică din Cluj, unde diagnosticul se confirmă. Pacientul se reinternează în județ, dar starea sa se agravează. Bolnavul este trimis la Spitalul Suceava, unde face complicații și moare. Pe baza unor date pe care le avem ne-am autosesizat, vrem să vedem dacă medicul infecționist a făcut tot ce se putea pentru pacientul care a decedat”.
Alte două sesizări care au ajuns pe masa de lucru a responsabililor de la CJM au fost înaintate de două doctorițe din Spitalul Suceava, care se reclamă una pe cealaltă, în cazuri separate, cu privire la modul în care fiecare înțelege să-și practice meseria.