Oprescu, despre infrastructură: Nu spun eu că Bucureștiul se dezvoltă, ci statisticile



Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat joi, la prezentarea bilanțului de mandat, că Bucureștiul se dezvoltă continuu, însă, dacă nu se acționează „energic” și cu „măsuri clare”, congestia traficului în Capitală va crește, riscând blocarea rețelei principale de străzi.
„Nu spun eu că Bucureștiul se dezvoltă, ci statisticile. Numărul mașinilor care circulă pe străzile orașului crește în fiecare zi și este de 10-12 ori mai mare decât acum 20 de ani (…) Toate analizele și expertizele efectuate indică faptul că, dacă nu se acționează energic cu măsuri de dezvoltare clare, congestia traficului în Capitală va crește, riscând blocarea rețelei principale de străzi”, a spus edilul.
Potrivit lui Oprescu, în cei patru ani ai mandatului său, s-a intervenit pe mai multe direcții care au avut în vedere construirea și reabilitarea de pasaje subterane și supraterane, supralărgirea unor bulevarde și artere de circulație, construirea unor străzi noi, precum și dotarea și echiparea rețelei stradale.
Din 2008 încoace, a arătat Oprescu, au fost reabilitate 90 de străzi, adică 787.000 de metri pătrați de carosabil și 329.754 de metri pătrați de trotuare, iar alte 204 artere au fost incluse în programele de întreținere multianuală.
Primarul general a mai spus că o provocare pentru municipalitate a fost, din acest punct de vedere, reabilitarea și modernizarea zonei dintre bulevardele Aviatorilor, Constatin Prezan, Mircea Eliade și Piața Charles de Gaulle. Oprescu a precizat că piatra cubică a fost refolosită în Centrul Istoric și pentru menținerea caracterului cultural în zone unde traficul rutier este redus.
Tot în privința infrastructurii, edilul a declarat că sunt încă zone unde „se termină trotuarul și începe praful, că sunt mulți bătrâni care, din punct de vedere medical, nu pot ridica piciorul să traverse groapa”, subliniind că, deși n-a reușit reabilitarea tuturor arterelor, „nu-i nimic, reușim în continuare, tot împreună”.
Printre lucrările de reparații și reabilitări la străzile cu linii de tramvai, Oprescu a amintit lucrările din strada Viitorului și cele de pe strada Tunari. În privința proiectelor în derulare, au fost menționate enetrația Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București-Pitești, lucrările la lărgirea Șoselei Pipera și cele de executare a unui pasaj cu patru benzi de circulație.
„Se estimează că pasajul Pipera va fi tranzitat zilnic de 40.000 de mașini, prin realizarea proiectului urmând să fie influențată pozitiv circulația a peste 100.000 vehicule zilnic din întreaga zonă. Pasajul urmează să decongestioneze traficul din două intersecții foarte aglomerate, respectiv Barbu Văcărescu cu Șoseaua Pipera și Pipera cu Calea Floreasca”, a precizat Oprescu, potrivit căruia termenul de finalizare a lucrării este aprilie 2012.
La același capitol al bilanțului de mandat, Oprescu a vorbit și despre străpungerea bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splaiul Dudescu, proiect ce presupune refacerea totală a primului bulevard, construcția unui pasaj rutier peste Splaiul Dudescu și Dâmbovița și a unui pod de 64 de metri.
Potrivit primarului general, și străpungerea Buzești-Berzei-Vasile Pârvan va fi un nou bulevard central al Capitalei, care, în prezent, este finalizat între străzile Virgiliu și Vasile Pârvan, iar în următoarele două-trei luni vor fi terminate alte patru tronsoane.
Oprescu a anunțat, cu același prilej, că la sfârșitul semestrului I din 2012 va fi finalizată reabilitarea sistemului rutier pe bulevardul Aerogării, unde va exista și o parcare supraetajată cu 204 locuri, în sistem „park and ride”.