Opel s-a răzgândit, va face mașina de 8000 de euro



Opel s-a răzgândit, va face mașina de 8000 de euro
Opel s-a răzgândit, va face mașina de 8000 de euro

Opel a sfidat importanța unui microcar în gama sa, negând în ultimii doi ani chiar fezabilitatea unui asemenea proiect. Toate acestea se întâmplau, când sub ochii lor, Toyota promisese un model ieftin, dezvăluit lumii în pielea conceptului IQ. Deși în 2004 Opel a prezentat un prototip care arăta una din direcțiile pe care avea să le urmeze peste câțiva ani fabricantul german, subsidiara General Motors a manifestat în continuare o atitudine la fel de indiferentă chiar și atunci când vânzările celebrului Smart ForTwo au luat amploare în Statele Unite. Anul trecut președintele General Motors Europe, Carl-Peter Forster, explica motivul principal al lipsei de interes față de conceptul Trixx ce prefigura, primul microcar Opel: „astfel de vehicule urbane specializate au o piață destul de limitată. Cred că ne este suficientă prezența lui Matiz” spunea Forster. Oficialul mai declarase că „pentru noi ar fi o propunere destul de costisitoare începerea dezvoltării unei noi platforme și motor pentru o mașină ceva mai mică decât Matiz”. Au trecut fix două luni de la afimațiile făcute de Carl-Peter Forster și Opel este acum foarte interesată să arunce pe piață, cât mai repede cu putință, un citycar. Ce a cauzat schimbarea bruscă a opticii? Răspunsul este unul singur: Tato Nano, cea mai ieftină mașină din lume, modelul de numai 1700 de euro (prețul pieții din India) care va sosi în Europa peste trei ani. Germanii sunt foarte determinați să introducă un model mini ce se va poziționa sub Agila atât ca preț cât și ca dimensiuni. Dacă micul Agila poate fi achiziționat cu 9990 de euro, viitorul microcar va costa circa 8.000 de euro și va măsura sub 3.70 m lungime. Opel însă întâmpină unele dificultăți deoarece baza de pornire pentru acest nou model nu există. Hans Demant, directorul Opel, spune că dorește să demareze proiectul alături de un partener de încredere, spre exemplu un producător de motociclete, care să ajute la furnizarea de componete și dezvoltarea mașinii de serie.
O decizie finală se va lua abia la sfârșitul anului viitor. Demant este optimist și spune că citadina Opel este o mașină a viitorului, prețul său fiind de aproximativ 8.000 de euro.


Opel s-a răzgândit, va face mașina de 8000 de euro
Opel s-a răzgândit, va face mașina de 8000 de euro
Opel s-a răzgândit, va face mașina de 8000 de euro
Opel s-a răzgândit, va face mașina de 8000 de euro
Opel s-a răzgândit, va face mașina de 8000 de euro
Opel s-a răzgândit, va face mașina de 8000 de euro