Opel a dezvoltat un sistem revoluționar de iluminare de siguranță, cu ajutorul tehnologiei inteligente de iluminare cu matrice cu LED-uri. Această tehnologie de iluminare, care este complet nouă în industria auto, va oferi un nivel și mai mare de siguranță la conducerea pe timp de noapte și îi va asigura șoferului relaxare și confort sporite.
Opel este la ora actuală primul producător de autovehicule care testează în condiții reale un sistem de iluminare cu matrice complet integrat, în cadrul unor prototipuri. Farurile cu matrice reprezintă o nouă abordare a tehnologiei de iluminare. În cadrul noului concept de iluminare pe bază de matrice, faza lungă reprezintă întotdeauna modul standard, în locul utilizării fazei scurte ca setare implicită. Prin adoptarea acestei abordări noi, faza lungă este prevăzută în permanență cu o funcție anti-orbire și se adaptează automat la condițiile de trafic.
Sistemul de iluminare se adaptează la condițiile de trafic curente mai repede decât orice altă soluție care implică manevre din partea șoferului sau care se bazează pe elemente acționate mecanic.
„În anul 2002, am fost primul producător de autovehicule care a introdus pe piață sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL), o combinație între iluminarea dinamică în curbe cu faruri xenon și iluminarea statică în viraje. În prezent, Opel a pornit să revoluționeze din nou conducerea pe timp de noapte cu ajutorul sistemului inteligent de iluminare cu matrice, cel mai avansat sistem de iluminare din industria auto din lume”, a declarat Rita Forst, vicepreședinte Opel.
Iluminarea cu matrice funcționează în combinație cu camera video frontală Opel, care este amplasată între parbriz și oglinda retrovizoare. Acest sistem asigură vizibilitatea tuturor obstacolelor nesemnalizate, în timp ce participanții la trafic nu vor fi niciodată orbiți.
Utilizarea LED-urilor în cadrul sistemului de iluminare cu matrice prezintă o serie de avantaje semnificative, întrucât noul sistem consumă mai puțină energie decât lămpile convenționale cu halogen și cele convenționale. Cele două faruri cu matrice sunt alcătuite din patru segmente de iluminare. În spatele fiecărui segment există patru surse de lumină separate care pot fi aprinse sau stinse individual, fiind posibile șaisprezece combinații de iluminare frontală adaptivă per far.
Până în prezent, doar luminile diurne au putut reproduce forma de săgeată specifică mărcii Opel. Cu toate acestea, în prezent și utilizarea fazei scurte pe timp de noapte creează același efect. Acest lucru a fost posibil prin combinarea celor două funcții: luminile diurne și faza scurtă împart acum același rând de șapte elemente de iluminare. Datorită acestei soluții, proiectanții de autovehicule au mai multă libertate de a crea noi designuri.
Noul concept de iluminare cu matrice va fi utilizat treptat pentru toată gama de modele Opel în următorii ani.