Opel prezintă noul Astra GTC



Opel Astra GTC
Opel Astra GTC

Opel va introduce în toamna acestui an trei noi modele pe piața europeană. Unul dintre acestea este mult așteptatul coupe Astra GTC, rivalul generațiilor curente Renault Megane Coupe și VW Scirocco. Premiera mondială are loc la Frankfurt, lansarea comercială fiind prevăzută pentru ultimul trimestru din 2011.
Astra GTC este esența unui coupe sportiv ce îmbină tehnologiile inteligente cu caracterul dinamic și confortul unui vehicul de clasă compactă. Se remarcă prin design, dar și printr-un sistem de suspensii performante și o dinamică aparte a conducerii. Ulterior Opel va lansa și modelul de top al gamei, performanul Astra OPC care va sosi anul viitor.
„Modelul Astra GTC este modelul sportiv din gama Opel”, afirmă Karl-Friedrich Stracke, directorul executiv Opel. „A fost desenat și proiectat în platforma noastră din Rüsselsheim ca un model coupé sport foarte atrăgător, cu performanțe dinamice în timpul conducerii, dar în același timp accesibil, spațios și flexibil. Suntem convinși că va reprezenta o noutate în segmentul de autovehicule sport compacte”, susține Stracke.
GTC este cel mai performant model al gamei Astra și reprezintă între 15 și 20% din numărul total de vânzări ale Astra.
Șasiul mecatronic al modelului Astra GTC include o arhitectură exclusivistă, de înaltă tehnologie a suspensiei față, similară celei din dotarea modelului Insignia OPC, pentru o manevrabilitate îmbunătățită și o preciză sporită. Spre deosebire de modelul Astra cu cinci uși, garda la sol a modelului GTC este coborâtă cu 15 mm, în timp ce dimensiunile de bază ale șasiului sunt ușor mărite.
Toate versiunile Astra GTC, indiferent de sistemul de propulsie și de nivelul de echipare, sunt prevăzute cu o componentă specială, inclusă, de obicei, în dotarea autovehiculelor sport din clasa superioară: suspensia față de înaltă performanță (High Performance Strut). Suspensia spate utilizează un arbore compus în combinație cu un braț Watts. Șasiul Astra GTC a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul de control al șasiului de la Opel, FlexRide, inteligent și complet adaptabil. Acesta sporește stabilitatea în timpul conducerii, oferind un răspuns îmbunătățit în viraje și din partea sistemului de direcție, adaptându-se automat la condițiile de drum, viteză în viraje, mișcările autovehiculului și stilul individual de conducere.
Opel va lansa noul Astra GTC cu o gamă de patru motorizări, din care trei sunt pe benzină și una diesel. Sunt disponibile două unități supraalimentate pe benzină cu o cilindree de 1,4 litri ce produc 120 CP și 140 CP, cu un consum mediu de 5,9 l/100 km și o unitate turbo de 1,6 litri, ce dezvoltă 180 CP, toate regăsite în combinație cu o transmisie manuală cu șase trepte de viteză.
Singura unitate diesel din dotare este o versiune optimizată a unui turbodiesel de 2.0 litri pe injecție directă și o putere mărită la 165 CP, ce este echipată cu un filtru de particule diesel și transmisie manuală cu șase trepte de viteză. Aceasta generează un cuplu maxim de 380 Nm și un consum mediu de 4,9 litri la 100 km. Datorită rezervorului cu o capacitate de 56 de litri, Astra GTC 2.0 CDTI are o autonomie de 1.100 km.
Printre dotările acestui coupe sportiv enumerăm a doua generație a camerei video Opel Eye, funcția de recunoaștere a semnelor rutiere (TSR), sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW), funcție de indicare a distanței de urmărire (FDI), care informează în mod vizual șoferul referitor la distanța față de autovehiculul din față. La acestea se adaugă noul sistem avansat de faruri adaptive Bi-Xenon ce poate fi îmbunătățit cu un sistem inteligent de reglare a iluminării (ILR), care utilizează camera video frontală Opel Eye pentru a măsura distanța față de autovehiculul din față și a regla în consecință fasciculul farurilor în modul fază scurtă.
Astra GTC nu neglijează aspectul funcțional, în ciuda designului său specific unui autovehicul coupé. Nu numai că poate transporta până la cinci pasageri, dar portbagajul are un volum de depozitare între 370 și 1.235 litri. Spațiul de depozitare din habitaclu a fost mărit cu 50% față de generația anterioară a modelului GTC, fapt care se datorează și frânei electrice de parcare, care eliberează suficient spațiu în consola centrală, exact acolo unde este cel mai accesibil.
Modelul Astra GTC a fost proiectat și dezvoltat în cadrul Centrului Internațional de Dezvoltare Tehnologică din Rüsselsheim și va fi fabricat în Gliwice, Polonia.


Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC
Opel Astra GTC