Nemții sunt foarte optimiști în privința noului Astra. Vânzările bune din ultima perioadă dau mari speranțe fabricantului din Russelheim, care consideră viitoarea gamă Astra drept principalul vector de creștere a profitului și a cotei sale de piață.
Astra 4 va necesita investiții de peste 3.1 miliarde de euro, sumă necesară pentru modernizarea procesului de producție la uzinele din Antwerp-Belgia, Bochum-Germania, Ellesmere Port -Marea Britanie, Gliwice-Polonia și Trollhattan-Suedia.
Capitalul alocat va servi și la dezvoltarea noului vehicul Astra, construit pe o platformă mecanică nouă și bazat pe un design mai expresiv și dinamic.
Aflat în plin proces de dezvoltare, proces început anul trecut în februarie, modelul din clasa compactă va fi realizat pe aceeași platformă cu Saab 9-1, o platformă concepută integral Opel fără aportul inginerilor General Motors, ce va pune și mai mult în valoare potențialul creativ și tehnic al nemților.
Opel susține că noul Astra va fi o mare surpriză pentru rivali și că va putea depăși standardele impuse de alte modele de top din segment.
Modelul va beneficia în primă fază de cinci versiuni de caroserie: hatchback cu 3 și 5 uși, sedan, break, și coupe-cabrio. La acestea se vor adăugă versiunea sport OPC, dotată și cu motor diesel și ceva mai târziu o versiune crossover.
La partea de propulsie vor fi disponibile motorizări diesel, pe benzină, pe gaz natural și hibride. Noul Opel Astra este așteptat să debuteze în toaman anului viitor la Salonul Auto de la Frankfurt, urmând a sosi la concesionari în primul trimestru din 2010.