Opel are o veste foarte bună pentru cei împătimiți de viteză și performanță. Nu va trage pe dreapta ediția sportivă Astra OPC, cunoscută pe alte piețe sub denumirea Astra VXR, așa cum se zvonise în urmă cu două luni.
Chiar dacă prețul la carburanți a sărit în aer, germanii dau asigurări că nu vor scoate de pe lista de priorități apreciatul model Astra OPC. Au și un motiv foarte întemeiat: nici concurența nu renunță la bijuteriile ei.
În altă odine de idei, Opel intenționează ca din 2010 să aducă pe piață noua generație a compactei sportive ce se va duela cu viitoarele Alfa Romeo 149 GTA, Ford Focus RS și Golf VI GTI.
Debutul este programat pentru luna martie 2009 la Salonul Auto de la Geneva, la exact o jumătate de an după premiera noii generații Astra. Versiunea de top Astra OPC va beneficia de o nouă motorizare de 1.8 litri și 243 de cai putere, ce va înlocui unitatea turbo pe benzină de 2.0 litri ce produce 240 de cai putere. Nu știm dacă trei cai putere chiar vor face diferența, însă Opel va lucra foarte mult la aerodinamica mașinii, astfel încât performanțele să nu fie deloc afectate.
Mai mult decât atât, motorul cu o cilindree mai mică va asigura un consum de carburant și emisii poluante mai scăzute, pentru ca Astra OPC să se încadreze în viitoarele normative Euro 5. Surprinzător este că germanii vor să introducă și un motor diesel cu injecție common-rail ce va dezvolta în jur de 170 de cai putere. Această versiune este dedicată celor ce își doresc un vehicul sportiv mai economic și cu un cuplu motor mai ferm în reprizele de accelerație.
Astra OPC va păstra tradiționala culoare albastră iar la interior sunt vizate schimbări majore ce vor accentua aerul sportiv al compactei Astra.