Opel consideră că ar fi nedemn pentru un constructor foarte activ în clasa MPV, cu 335.000 de unități vândute numai anul trecut, să rămână fără reacție în fața marilor provocări ale viitorului.
Părintele monovolumului de dimensiuni subcompacte, este decis să nu lase prea mult spațiu intrușilor care pot submina autoritatea apreciatului vehicul de familie Meriva. Este firesc să fie așa devreme ce fiecare al cincilea automobil Opel vândut în acest moment este un model Meriva.
Planul germanilor prevede pentru început lansarea unui concept cu același nume ce va fi prezentat pe 4 martie la Geneva.
Până atunci ne mulțumim cu un teaser din care se disting doar aspectele esențiale ale părții laterale. Meriva Concept înfățișează noua dimensiune a flexibilității și următorul nivel de evoluția în clasa unor modele care, deși par mici, sunt foarte încăpătoare și practice. Modelul MPV va întruchipa o serie de avantaje multiple ce se leagă în primul rând de utilitate, funcționalitate și modularitatea spațiului interior. La acestea se vor adaugă stilul original al exteriorului ce reflectă noua direcție de design, bazată pe expresivitatea și armonia matematică dintre partea frontală, profil și spatele mașinii, observate la concepte ca GTC coupe și Flextreme.
„Prototipul arată modul în care designul Opel poate fi adaptat pentru a crea soluții de design noi și încrezătoare pentru segmentul MPV”, declară Mark Adams, vicepreședintele secției de design al General Motors Europa.
Montanții mascați de linia continuă a geamurilor, imprimă conceptului Meriva o trăsătură distinctivă, dinamică și practică în același timp, vizibilitatea pasagerilor din spate fiind mult îmbunătățită. Interiorul este o dovadă a entuziasmului inginerilor germani care propun o abordare diferită a viziunii de flexibilitate, odată cu introducerea sistemului de scaune Flex7 prezent acum pe Zafira și FlexSpace.
Conceptul Meriva anunță a doua generație de monovolume subcompacte, un segment adus la suprafață în 2003 de Opel. Noul studiu de design dispune de un sistemul modern și inovator de deschidere a ușilor numit FlexDoors, ce permite ca ușile culisante din spate și cele din față care deschid în mod normal, să fie independente unele față de celelalte.
Mai multe detalii după debutul mondial de la Geneva.