Opel își reînnoiește oferta pe linie de propulsoare. Trei familii de motoare complet noi, pe benzină și motorină, vor înlocui portofoliul actual. Primul motor introdus este un motor pe benzină supraalimentat de 1598 cc, cu patru cilindri cu injecție directă și Start/Stop.
Noul motor SIDI (spark ignition direct injection) ECOTEC vine în diverse variante de putere și pe mai multe dintre modelele gamei.
Accelerare lină, forță de tracțiune, nivel redus de zgomot și consum redus de combustibil au fost principalele obiective. Accentul s-a pus pe cuplu, inginerii reușind să obțină 187.5 Nm pe litru – un standard pentru motoarele pe benzină produse în volum.
Cuplul maxim ajunge până la 300 Nm, disponibil încă de la 1.700 rpm.
“Noul nostru motor de 1.6 litri cu injecție directă este un adevărat gigant în ceea ce privește cuplul. Puterea crește foarte lin și în liniște,” explică directorul pentru motoare pe benzină, Thomas Johnen.
Vârful de putere de până la 200 CP se atinge la 4,700 rpm. Comparativ cu predecesorul său de 1.6 litri supraalimentat, consumul de combustibil și nivelul CO2 au fost reduse cu 13%.
Primul motor Opel cu tehnologia cu aprindere prin scânteie cu injecție directă, unitatea de 155 cp “2.2 ECOTEC direct”, și-a făcut debutul pe modelele Opel Signum și Vectra în 2003, urmate de Zafira și Astra. În 2007, GT a oferit primul motor pe benzină supraalimentat cu injecție directă, o unitate 2.0 litri cu 264 CP.
Un an mai târziu, acest motor este introdus pe Insignia, fiind disponibil pe nava amiral a Opel în două variante: 220 CP și 250 CP.
Ultima generație Astra OPC va fi pusă în mișcare de cea mai recentă versiune a acestui model, oferind 280 CP.