Opel își reînnoiește sistemele de propulsie



Opel își reînnoiește sistemele de propulsie
Opel își reînnoiește sistemele de propulsie

Opel lansează trei familii noi de motoare și 13 motoare noi în perioada 2012 – 2016, reînnoindu-și în proporție de 80% portofoliul de motoare. În aceeași perioadă compania va lansa, de asemenea, sisteme de transmisie noi. Procesul de reînnoire a portofoliului de sisteme de propulsie, prin introducerea motoarelor pe benzină și diesel de 1,6 litri, complet noi, este completat cu a doua generație de cutii de viteze cu cinci și șase trepte.
Având un sistem de injecție directă SIDI (Spark Ignition Direct Injection), unitatea pe benzină de 1.6 litri este un agregat complet nou, cu patru cilindri, disponibil în două configurații. Versiunea Eco Turbo, care dezvoltă o putere de 170 cp și generează un cuplu maxim de 280 Nm, este axată pe economia optimizată de carburant, generarea unui cuplu ridicat la turații scăzute și o elasticitate de excepție. Versiunea Performance Turbo, dezvoltând o putere de 200 cp și produce un cuplu maxim de 300 Nm.
Motorul turbo diesel de 1,6 litri de nouă generație Opel, asigură performanțe de primă clasă din punctul de vedere al tuturor parametrilor cheie. Își face debutul pe modelul Zafira Tourer și va fi produs pentru a înlocui unitatea curentă de 1,7 litri și motoarele diesel de putere mai mică, cu capacitate de 2,0 litri, montate pe numeroase modele Opel, urmând să fie produse versiuni și mai puternice. Dezvoltând o putere de 136 cp și un cuplu generos, de 320 Nm, primul motor Opel fabricat în întregime din aluminiu se mândrește cu o putere de 85 cp per litru.
Consumul său redus de carburant și emisiile scăzute de CO2 au fost demonstrate deja de modelul Zafira Tourer, ce a obținut cele mai bune performanțe din clasa din care face parte.
La fel ca varianta pe benzină, motorul 1.6 CDTI beneficiază de o serie de măsuri de „proiectare a comportamentului acustic” referitoare la design și reglaje fine pentru a minimiza nivelul de zgomote, vibrații și duritate. Datorită sistemului de reducere catalitică selectivă (SCR) BlueInjection sau tehnologiei de absorbție a oxizilor de azot (LNT), ce asigură respectarea standardului de emisii Euro 6, motorul 1.6 CDTI este la fel de ecologic ca un motor pe benzină în funcțiune.
Datorită numărului mare de revizii asupra mecanismelor interne ale transmisiei și celor de comutare, cea de-a doua generație de cutii de viteze cu cinci și șase trepte asigură o calitate superioară a comutării, având în vedere ca punct de referință oferta concurenței. În momentul de față sunt produse pentru modelele ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira și Insignia, în combinație cu motoarele ce generează un cuplu mai mare de 130 Nm.
Pentru autovehiculele de dimensiuni mici și subcompacte, cu motoare ce generează un cuplu maxim de 235 Nm, Opel va dezvolta o cutie de viteze cu șase trepte, complet nouă. Aceasta este mult mai ușoară decât cutiile de viteze similare și înglobează multe dintre modificările unitățile de a doua generație. După îmbunătățirile implementate pe generația actuală de sisteme de transmisie automată cu șase trepte de viteză, va urma debutul unei transmisii complet noi, cu opt trepte de viteză.


Opel își reînnoiește sistemele de propulsie
Opel își reînnoiește sistemele de propulsie
Opel își reînnoiește sistemele de propulsie
Opel își reînnoiește sistemele de propulsie